Gjenopplev Grønn stafett!

Det er under ett år til lokalvalget 2023. I september og oktober reiste vi Norge på langs for å samle innspill!

Hva?

Vi reiste langs tre ruter gjennom Norge og traff bedrifter, organisasjoner og folk. I samtalene fikk vi innspill og bekjentskaper som gjør oss og løsningene våre bedre, og vi fikk snakke direkte til folk om vår politikk. Reisen foregikk som en stafett med mange etapper på forskjellige miljøvennlige og artige transportmidler, fra buss til kajakk. Alt fra partiledere til frivillige deltok på ulike deler av stafetten. Det var også andre spennende aksjoner og arrangementer, både langs ruta og i lokallagene våre rundt omkring.

Hvorfor?

Vi var litt lei av å sitte inne og diskutere med partier som ser flere problemer enn løsninger. Det er mye mer endringsvilje rundt omkring i Norge enn politikerne tror, og vi ville reise rundt og få enda flere med på grønn omstilling!

Vi ville treffe folk og diskutere hvordan vi sammen kan skape løsninger som gjør hverdagen og samfunnet bedre og mer miljøvennlig. For MDG vil sette fart i det grønne skiftet. Pandemien var imidlertid krevende for frivillighet og engasjement i våre ulike lokallag. Vi så på Grønn Stafett som en springbrett til å gjenvinne toppform frem mot det viktige lokalvalget i 2023.

Når og hvor?

Vi startet helga 10. og 11. september. Ruta "Nord og ned" gikk fra Vardø og sørover. Ruta "Vest er best" gikk fra Lindesnes og oppover langs kysten, mens "Øst og inn" gikk fra Lindesnes via Oslo og Østlandet. Alle møttes i Trondheim 8. oktober!. Du kan se mer nøyaktige ruter lenger ned på siden.

Gjenopplev høydepunktene

Deltakerne i stafetten brukte #grønnstafett når de delte fra reisen sin på Instagram og Facebook, og du kan fortsatt bla deg gjennom innleggene. Du kan hjelpe oss få mer oppmerksomhet ved å like, kommentere og dele innholdet.

Nord og ned:

Vardø