Følg Grønn stafett her!

Nå er det ett år til lokalvalget 2023. Vi reiser Norge på langs for å samle innspill!

Hva?

Vi reiser langs tre ruter gjennom Norge og treffer bedrifter, organisasjoner og folk. I samtalene får vi innspill og bekjentskaper som gjør oss og løsningene våre bedre, og vi får snakke direkte til folk om vår politikk. Reisen foregår som en stafett med mange etapper på forskjellige miljøvennlige og artige transportmidler. Alt fra partiledere til frivillige deltar på ulike deler av stafetten. Det er også andre spennende aksjoner og arrangementer, både langs ruta og i lokallagene våre rundt omkring.

Hvorfor?

Nå er vi litt lei av å sitte inne og diskutere med partier som ser flere problemer enn løsninger. Det er mye mer endringsvilje rundt omkring i Norge enn politikerne tror, og nå skal MDG reise rundt og få enda flere med på grønn omstilling!

Vi skal treffe folk og diskutere hvordan vi sammen kan skape løsninger som gjør hverdagen og samfunnet bedre og mer miljøvennlig. For MDG vil sette fart i det grønne skiftet. Pandemien var imidlertid krevende for frivillighet og engasjement i våre ulike lokallag. Vi ser på Grønn Stafett som en springbrett til å gjenvinne toppform frem mot det viktige lokalvalget i 2023.

Når og hvor?

Vi starter helga 10. og 11. september. Ruta "Nord og ned" går fra Vardø og sørover. Ruta "Vest er best" går fra Lindesnes og oppover langs kysten, mens "Øst og inn" går fra Lindesnes via Oslo og Østlandet. Alle møtes i Trondheim 8. oktober! Du kan se mer nøyaktige ruter lenger ned på siden.

Følg oss underveis!

Deltakerne i stafetten bruker #grønnstafett når de deler fra reisen sin på Instagram og Facebook, så du kan følge oss gjennom Norge når stafetten er i gang. Du kan hjelpe oss få mer oppmerksomhet ved å like, kommentere og dele innholdet.

Vil du være med?

Under kan du se stedene det planlegges å dra innom eller arrangeres noe per nå. Vil du være med på en etappe, eller en aksjon et av stedene, eller et annet sted? Så bra! Send en kort mail til ruteansvarlig:

Nord og ned: [email protected]  |  Vest er best: Din regionkontakt  |  Møre og Romsdal: [email protected]  |  Øst og inn: Din regionkontakt

Nord og ned:

Vardø ✅