Miljøpartiet De Grønne søker valgkamprådgiver

Vil du være med på å styrke en bevegelse som skal endre Norge til det bedre for mennesker og miljø?

Vi søker en selvstendig person som kan støtte Stortingskandidater og sette frivillige i sving til en 50-100% stilling som valgkamprådgiver for Miljøpartiet De Grønne. Stillingen løper til 1.november 2021, med mulighet for forlengelse. Arbeidssted etter avtale med den riktige kandidaten, hjemmekontor er mulig.

Kjerneoppgaver er å gi støtte til våre Stortingskandidater og legge til rette for at partiets støttespillere sammen med våre tillitsvalgte mobiliserer og engasjerer velgere fram mot Stortingsvalget 2021. Du vil være med i et lite, men ambisiøst team i partiets nasjonale sekretariat  som hver dag jobber fra ulike deler av landet for å gjøre Norge grønnere ved at MDG styrker sin partiorganisasjon.

ARBEIDSOPPGAVER:

• Profilering av partiet gjennom utarbeidelse av trykket materiell, film, bilder og annen grafikk
  • Bistå frivillige og lokallag i å gjennomføre aktiviteter rettet mot velgere
  • Bistå fylkeslagene i deres valgkamparbeid, både med praktisk tilrettelegging og strategisk prioritering
  • Bistå Stortingskandidater i deres mediearbeid og tilrettelegge for velgermøter
  • Vedlikehold av register og databaser
  • Planlegging og organisering av større arrangementer og møter i partiet, blant annet Landsmøte og samling for våre toppkandidater i valget
  • Bidra til andre viktige prosjekter og partiaktiviteter gjennom valgkampen

Arbeidsoppgavene vil kunne medføre behov for reising, samt kvelds- og helgearbeid.

Stillingen krever høy grad av selvstendighet og stor grad av forståelse for det å arbeide i en desentralisert organisasjon.

Ønskede egenskaper

Du er analytisk, sympatisk og handlingskraftig.

Du har evnen til å gjennomføre planer og få folk med deg i gjennomføringen.

Du bretter opp ermene også når det dukker opp uventede situasjoner og behov.

Du er oppmerksom på detaljer, men delegerer fremfor å detaljstyre.

Du holder hodet kaldt når det koker.

DU BØR:

• Ha erfaring fra frivillighet og politisk arbeid.
  • Kunne organisere og trene frivillige.
  • Være oppfinnsom og initiativrik.

Du må ikke være medlem av Miljøpartiet De Grønne, men må være lojal mot partiets verdigrunnlag.

Søknader vurderes fortløpende

Tiltredelse: Etter avtale, ønskelig med oppstart i perioden januar-mars 2021.

Årlig lønn ved ansettelse er pr dags dato kr. 477 000 for 100% stilling, med justering i april hvert år.

Søknad med CV sendes til stilling@mdg.no. For nærmere informasjon om stillingen, kontakt organisasjonssjef Ragnhild Sjyvollen på e-post ragnhild.sjyvollen@mdg.no.

Du kan også kontakte tillitsvalgt Hans Joar Høiby-Hansen hvis du lurer på hvordan det er å jobbe for De Grønne. Han kan nås på tlf. 478 58 873 eller på e-post hans.joar@mdg.no.

Vi trenger deg