Miljøpartiet De Grønnes Stortingsgruppe søker ny gruppesekretær

Vil du være med på laget som skal få MDG over sperregrensa i stortingsvalget 2021? Vi jobber hardt for å videreutvikle Norge til et velferdssamfunn for både mennesker og miljø. De Grønnes stortingsgruppe har nå en ledig stilling som gruppesekretær.

Med en stortingsrepresentant har De Grønnes siden 2013 lykkes med å sette norsk miljøpolitikk høyt på dagsorden i den nasjonale politiske debatten. Dette skal vi fortsette å gjøre fram mot stortingsvalget i 2021. Vi kombinerer grønne, ambisiøse hovedmål med praktisk politisk arbeid, og ser etter et sterkt engasjement i samsvar med De Grønnes politikk. Du jobber raskt og liker kvalitet og hektiske dager i et humørfylt, ambisiøst og åpent arbeidsmiljø. Du er fleksibel og oppfinnsom og vil engasjere deg i partiet i en slik jobb.

Arbeidsoppgaver:

• Administrere partileder og stortingsrepresentant Une Bastholms kalender og epost. Dette innebærer sørge for avgjørelser om hva Unes tid skal brukes på, og følge opp dette daglig
  • Personlig sekretærrolle som bidrar til at vi har gode forberedelser og god arbeidsflyt i teamet i en hektisk og omskiftelig hverdag
  • Håndtere alle henvendelser via epost og telefon
  • Kontoransvar: Sørge for ryddige kontorer med gode rutiner. Dette innebærer innkjøp, anskaffelse av kontormateriell, reservering av møterom og praktisk ansvar ved for eksempel pressekonferanser, besøk og reiser
  • Økonomiansvar: Føre regnskap og kjøre lønn, kontakt med regnskapsfører

Vi ser etter en gruppesekretær som:

• Har evne til å håndtere mange oppgaver på en gang, og ha fokus på det som er viktigst
  • Har relevant erfaring for å ha daglig kontoransvar i en mindre virksomhet og / eller relevant erfaring som personlig sekretær
  • Er ryddig og god på å se hvilke oppgaver som må gjøres
  • Kan jobbe raskt, lære fort og like uforutsigbare arbeidsdager i et humørfylt og ambisiøst arbeidsmiljø
  • Kan ta initiativ og lede møter for planlegging og koordinering

Søknadsfrist: 1. juni. Søknader vil bli vurdert fortløpende

Lønn etter avtale, avhengig av bakgrunn og tidligere arbeidserfaring. Søknad med CV sendes til stilling@mdg.no. innen 1. juni. Søknader vil bli vurdert fortløpende. For nærmere informasjon om stillingen, kontakt sekretariatsleder Dag Tore Seierstad på 907 57 737.

Vi trenger deg