Miljøpartiet De Grønne søker rådgiver politikk og kommunikasjon

Vil du være med på det mest spennende politiske prosjektet i Norge?  MDGs søker en rådgiver som kan løfte oss videre og spre entusiasme for våre visjoner, vår politikk og våre profiler.

Vil du være med på det mest spennende politiske prosjektet i Norge?

Etter valget er MDGs stortingsgruppe utvidet til tre; Une Bastholm, Lan Marie Berg og Rasmus Hansson. Nå søker vi en rådgiver som kan løfte oss videre og spre entusiasme for våre visjoner, vår politikk og våre profiler.

Som rådgiver for politikk og kommunikasjon, skal du jobbe primært for Lan. Hun sitter i finanskomiteen og støttes der av vår finanspolitiske rådgiver. Den nye rådgiveren skal jobbe med Lans bredere politiske og utadrettede arbeid, både på vårt hovedfelt klima og miljø og andre politikkområder, som for eksempel by- og tettstedsutvikling, internasjonal solidaritet og rettferdig omstilling.

Vår stortingsgruppe jobber tett og mye på tvers av fraksjonene, og vi er mange med kompetanse på klima og miljø. Du kan derfor gjerne ha en spesialisert bakgrunn innen klimapolitikk, energi, natur eller andre miljøspørsmål, men erfaring fra andre politikkområder er også verdifullt.

Arbeidsoppgaver:

• Være politisk oppdatert og bidra til politikkutvikling, avklaringer og råd.
  • Ansvar for forberedelser til utspill og debatter for Lan
  • Være oppdatert på nyhetsbildet og bidra til Lans kommunikasjonsarbeid
  • Bidra i planlegging og gjennomføring av Lans strategi og profilering
  • Delta i det generelle politiske arbeidet i stortingsgruppen, som alternativt statsbudsjett, valgkamper og med prioriterte saker på andre politikkområder i Stortinget

Vi ser etter en person som

• Har bakgrunn og erfaring med å utvikle og/eller kommunisere politikk
  • Gjerne har jobbet med medier og/eller påvirkningsarbeid
  • Er systematisk, effektiv og god på å organisere en kompleks og omskiftelig hverdag i en politisk organisasjon
  • Er bredt politisk interessert, har god forståelse av norsk politikk og dynamikk, og god politisk teft.
  • Er trygg på MDGs politikk og verdier, og brenner for å videreutvikle vår posisjon i det politiske landskapet.
  • Er sulten på å jobbe for MDG , lærer fort og liker uforutsigbare arbeidsdager

Vi tilbyr:

• Et humørfylt, ambisiøst og åpent arbeidsmiljø med høyt tempo, hvor ansatte har mye ansvar og tillit.
  • Muligheten til å videreutvikle MDGs posisjon i Norge i et sammenvevd politisk sekretariat for tre av landets mest profilerte miljøpolitikere, herunder være en viktig rådgiver for Lan Marie Berg.
  • Muligheten til å være med å forandre norsk politikk, fremme framtidshåp og løsninger innenfor naturens tålegrenser.
  • Muligheten til å utvikle deg under veiledning og få unik erfaring innen politisk arbeid.

Arbeidssted Stortinget. Lønn etter avtale, avhengig av bakgrunn og tidligere arbeidserfaring. Søknad med CV sendes til [email protected] innen 20. april. Søknader vil bli vurdert fortløpende. For nærmere informasjon om stillingen, kontakt sekretariatsleder for MDGs stortingsgruppe Dag Tore Seierstad på 90757737