Postkasseleveranse

En liten gutt putter mdg flygeblad i en postkasse

Utdeling av egenprodusert trykket materiell i postkasser er en veldig fin og enkel måte å komme i kontakt med velgere på. Du kan enkelt bestille løpesedler på app.mdg.no og gå når det passer deg, alene eller sammen med andre i lokallaget. Vi kan målrette et gjennomtenkt budskap direkte mot områder hvor vi tror det bor mange potensielle velgere og vise fram at vi bryr oss om saker som velgerne er opptatt av. Vi kan også be om innspill til aktuelle saker lokalt og nasjonalt.

Hvordan komme i gang

• Ferdiglaget materiell til utdeling kan du bestille i aksjonsappen
  • Vil du lage ditt eget, finner du maler i Figma her
  • Bruk rodekart i app.mdg.no hvor du kan finne områder å gå i.
  • Del ut i postkasser alene eller sammen med en venn, eller sett det opp som en fellesaksjon og avtal noe sosialt i etterkant.
  • Et sprekt alternativ: Gjør det til en treningsøkt og jogg roden.
  • Registerer i aksjonsappen hvor du har delt ut materiellet.

Hvorfor deler dere ut politisk materiell i postkasser merket "nei til uadressert reklame"? Politisk materiell er et unntak fra hva man kan reservere seg mot (som du kan lese om hos Forbrukertilsynet). Det er veldig forståelig at mange likevel oppfatter det som reklame på lik linje som annet som dumper ned i postkassa. Vi foretrekker å snakke med folk ansikt til ansikt, men har rett og slett ikke nok folk til å få snakket direkte med velgere så mye som vi vil, så da er dette et alternativ for å komme i kontakt med folk. Vi velger ut områder hvor vi gjør det ekstra godt ved valg, for å øke sjansene for at de som får materialet synes det er interessant. I tillegg prøver vi å gjøre innholdet relevant for flere enn de som støtter oss. Det vi deler ut er også produsert på miljøvennlig vis.

Vil du vite mer?

Innstillinger