Grønt kommunestyrearbeid for dummies

zoom

Når

04.10.2022 KL.18:00

Er du helt fersk når det gjelder kommunepolitikk, men vurderer å melde deg til å la deg nominere på en valgliste for MDG for neste kommunestyreperiode og lurer på hva det egentlig kan innebære?

Kanskje du har vært med i et kommuneutvalg, men har litt dårlig oversikt over hva resten kan innebære? Eller at du er styremedlem og tillitsvalgt og vil forstå litt bedre situasjonen for de folkevalgte?

Her er webinaret hvor du får den helt grunnleggende forståelsen av hva det er å være en fersk folkevalgt for MDG, og hvor du får en rask innføring i noen av elementene det er fordel å vite litt om for å være folkevalgt. Dette er også webinaret hvor du kan stille alle de spørsmålene du lurer på om dette, og ingenting er for dumt og enkelt. Du vil her få et bedre bilde av hvordan et kommunestyre faktisk jobber, og hvordan du som grønn folkevalgt kan påvirke retningen i din kommune.

Øyvind Solum er nå mot slutten av sin tredje kommunestyreperiode på Nesodden, hvor han mesteparten av tiden har vært gruppeleder, og også sittet i en rekke av de aktuelle utvalgene og rollene i et kommunestyre. Han var tidligere leder i Nesodden MDG i ca 10 år. Han er også nestleder i Viken MDG og landsstyremedlem, og har tidligere også vært leder for Akershus MDG. Mesteparten av tiden bruker han likevel som fylkestingsrepresentant i Viken, hvor han også er nestleder i komite for finans, administrasjon og klima, i tillegg til at han har en del andre verv og oppgaver. Han var også en periode fylkesråd for plan og folkehelse i Viken fylkeskommune.