Stortingspolitikerne våre ønsker innspill!

Norge har bare valg annethvert år - men samfunnet vårt er jo i utvikling hele tiden! Derfor er vi nysgjerrige på hva folk mener og er opptatt av. Bli med på vårens store innspillskampanje!

Une, Lan og Rasmus vil ha politiske innspill fra folk land og strand rundt. Undersøkelsen vi skal utføre tar tempen på hva folk mener om økonomi, natur, grønne jobber, psykisk helse og internasjonal solidaritet. Men alle skal ikke svare på alt - undersøkelsen tilpasser seg automatisk interessene til dem dere snakker med.

"Vårsleppet" skjer fra 23. april - 24. mai, og du kan delta alene eller med ditt lokallag!

Du/dere kan for eksempel:

• samle tre innspill hver på tre dager
  • stå på stand på torg/i park eller turområde
  • gå på husbesøk
  • …eller noe annet hyggelig dere har lyst til!

Hent tips og inspirasjon her.

Du/dere får:

• Et hyggelig arrangement med andre MDGere i vårsola
  • Møte innbyggere og vise at MDG tar folk på alvor
  • Utvikle politikk med Une, Lan og Rasmus

Alle som samler innspill får muligheten til å legge frem resultatene og inntrykkene til stortingsrepresentantene våre. Innspillene vil så brukes i arbeidet med disse temaene på Stortinget. Her er det kort vei til makta!

Mange av innspillene fra folk vil også være nyttige for det politiske arbeidet lokalt og regionalt - og kanskje dere som en bonus treffer noen ivrige mennesker som kan være interessert i å engasjere seg i lokallaget?

Alt dere trenger for å gjennomføre undersøkelse på husbesøk eller stand finnes i vår oppdaterte mobilapp - dere må bare samle folk lokalt og finne tid og sted.

Denne undersøkelsen sikrer oss viktige innspill til det politiske arbeidet vårt, og vil forhåpentligvis gi både oss i MDG og potensielle velgere mange gode samtaler.

Undersøkelsen kan også fylles ut digitalt av folk direkte - da brukes denne lenken: mdg.no/innspill-skjema

Vil du vite mer?

Innstillinger