Meld deg på

La oss diskutere formuesskatt!

Hvor

Zoom / Stortinget
Oslo 0179

Kontaktperson: Kristin Gjørv

Veibeskrivelser i Google Maps

Når

15.04.2024 KL.20:00

#Grønnskattepolitikk 3

Hva mener Klimautvalget 2050 at et grønt skatteskifte innebærer? Og hva er miljøorganisasjonene sine innspill til MDG?

Tidspunkt: Mandag 15.4 kl 20:00 - 21:30
Sted: Zoom / Stortinget

Deltakere:

Martin Skancke er en norsk siviløkonom. Han ledet arbeidet med Klimautvalget 2050 som leverte sin rapport til regjeringen i fjor. Han var ekspedisjonssjef i Finansdepartementets Avdeling for formuesforvaltning fra 2006-2012 og er pr. 2023 selvstendig konsulent. Han har tidligere ledet en ekspertgruppe om klimarisiko i Statens pensjonsfond utland og Klimarisikoutvalget.

Sigrun Gjerløw Aasland er daglig leder i ZERO. Hun har tidligere vært nestleder i Tankesmien Agenda. Hun har også bakgrunn fra Econ, Norfund, som daglig leder i analyseselskapet Damvad, og fra Verdensbanken. Sigrun har en mastergrad i økonomi og internasjonale relasjoner.

Truls Gulowsen er daglig leder i Naturvernforbundet. Han var tidligere leder i Greenpeace Norge, hvor han jobbet fra 1999. Gulowsen har studert naturforvaltning ved Norges miljø- og biovitenskapelige universitet på Ås. I flere år satt han også i MDGs sentralstyre.

Meld deg på her. Det mulig å delta på zoom eller fysisk på Stortinget.
- Lenke for digital deltakelse er her
- Det er ikke mulig å delta fysisk uten påmelding i god tid i forkant.