Meld deg på

Veien videre for bilfritt byliv

Hvor

Rådhuset
1 Rådhusplassen
oslo, Oslo 0160

Almaz Asfaha

Veibeskrivelser i Google Maps

Når

23.11.2021 KL.17:30

Velkommen til Oslo MDGs arrangement om grønn utvikling.

• Hva er grønn byutvikling? Med byrådssekretær Rasmus Reinvang og nestleder i byutviklingsutvalget Sabina Syed

Panelsamtale om veien videre for bilfritt byliv
Vi vil skape et bedre bymiljø og økt byliv i sentrum med fokus på myke trafikanter. Et av virkemidlene for å oppnå økt byliv er å frigjøre områder som har fungert som parkeringsplasser langs gatene og redusere gjennomgangstrafikk. På den måten skapes det mer plass til flere sitteplasser, trær og vegetasjon, sykkelveier, lekeplasser, arrangementer og aktiviteter, uteservering, handel og kunst- og kulturtiltak.

• Panelsamtale bestående av byrådssekretær Rasmus Reinvang, Jon Anders Henriksen næringspolitisk direktør i Oslo Handelstands Forening (OHF), Bénédicte Røer fagleder næringspolitikk NHO Oslo Viken, samtalen vil ledes av Tom Kristian Berger som er byutviklingspolitiker og landskapsarkitekt.