En framtid du gleder deg til

Nattog til Berlin, badeplasser ved havna, en by hvor man hører fuglekvitteret: Politikk som er bra for klima og miljø, er også bra for mennesker!

Hvordan ser den beste framtiden ut for deg? Hvis du lukker øynene og tenker på den, hvilke bilder dukker opp? Vi vet hvordan vår drømmeframtid ser ut, og vårt mål er å skape en framtid vi kan glede oss til. Da kan vi ikke bare lukke øynene og dure på videre. Vi ønsker oss en framtid der du kan i stor grad gjøre de tingene du gjør i dag, uten at du trenger å bekymre deg for miljø og klimakrisa.

Ta vare på kloden

For å få den framtiden, må vi lytte til fagfolk. Vi vet at vi må ta vare på natur og dyreliv. For vi vil ha en framtid der barnebarna våre kan ta med barna sine på fjellturer, fisketurer og oppleve et rikt dyreliv i en vakker natur.

Et internasjonalt forbilde med grønne arbeidsplasser

Vi vil legge til rette for hundretusenvis av grønne arbeidsplasser, som får Norge til å bli et internasjonalt forbilde i kampen mot klimakrisa. En framtid med solidaritet på tvers av generasjoner og landegrenser.

En by for framtiden

Vi ser for oss en framtid der det er en selvfølge at byer tar utgangspunkt i menneskene som bor der, ikke bilene som kjører på veiene. I en slik framtid har vi tid til det som er viktig i livet, vi har frisk luft, urørt natur og trygge skoleveier.

Et grønnere samfunn starter med deg og meg

Men det skjer ikke av seg selv, det trengs en politisk endring. Klima- og naturkrisen er den største urettferdigheten i vår tid. Nesten alle politikerne sier at de er opptatt av miljøet. Likevel fortsetter de å bygge nye motorveier, lete etter olje, forsøple havet og ødelegge naturen. Men det finnes håp – og det starter med deg og meg. Våre politikere kjemper allerede for grønnere byer og bygder over hele landet. Vi gjør samfunnet bedre å bo i, gate for gate, nabolag for nabolag. Til høsten er det valg. Da skal vi stake ut en ny, grønn kurs for Norge, med en ny regjering.

Sammen kan vi endre verden – og skape en framtid du gleder deg til.