Meld deg på

Velkommen tilbake – med grønn ideologi

Hvor

Zoom
Hele landet 0000

Ingrid Liland

Veibeskrivelser i Google Maps

Når

11.08.2022 KL.20:00

Ingrid Liland, nestleder og leder av prinsipprogramkomiteen skal sette i gang og gjøre grønn ideologi kjent for alle!

Hvordan ser en grønn økonomi for det 21. århundret ut? Hva er et demokrati som inkluderer og tilpasser seg til nye tider? Hva er et fredsparti i 2022? Hva er forholdet mellom individuell frihet og sterke fellesskap i et grønt samfunn? La oss male bildet av det gode, grønne samfunnet vi jobber for!

Prinsipprogramkomiteen ønsker velkommen til oppstart av arbeidet med å meisle ut grønne prinsipper som binder sammen vårt felles prosjekt. Birte Simonsen, som var med på å stifte partiet, kommer for å fortelle om røttene våre.

Gjennom høsten skal vi diskutere høyt og lavt i hele partiet, før vi vedtar nytt prinsipprogram på landsmøtet i 2022.

Vi vil

💚 gjøre grønn ideologi kjent som et alternativ til den røde og blå (for det meste grå)
🌍 forankre et solid prinsipprogram som viser vår grønne historie og internasjonale forankring
♻️ diskutere opp, ned og fram og tilbake den grønne kjernen som binder oss sammen
🚀 Og mye mer

Enten du er helt “grønn” og vil lære litt om grønn ideologi, eller lurer på hvordan du kan være med i diskusjonen det neste året - bli med!

Vi i komiteen går inn med innstillinga om at både klimaaksjonister og fjord-dumping-aksjonister, de som vil inn i EU og de som aldri vil det, de som tror selvforsynte lokalsamfunn er løsningen, og de som tror teknologien skal redde oss, de som bor i by og i bygd, de som vil spise kjøtt og de som velger bønner, og alle midt i mellom kan finne sin plass i grønn ideologi.

Lyst til å utfordre oss? Sett i gang!