Illustratørene

For kampanjen har vi valgt å jobbe med illustratører og designere som kan hjelpe oss å formidle visuelt hvem partiet er, og hva vi ønsker å få til.

Den første plakaten er designet av brødrene Robin and Rudi Gundersen fra Gundersons Design Studio i Bodø. De har bakgrunn fra Norges Kreative Høyskole, og har jobbet med mange høyt profilerte kunder i Norge og utlandet.

Temaet for plakaten er hvordan MDG har gjort hovedstaden til et grønt fyrtårn som nå er internasjonalt kjent for miljø-og bærekraft. Illustrasjonen er basert på referansebilder, blant annet et bilde Lan Marie Berg og frivillige fra Oslo MDG. Om samarbeidet med oss sier  Gundersons:

"Det var en fryd å jobbe med Miljøpartiet de Grønne hvor vi fikk utfolde oss kreativt akkurat på den måten vi ønsker. Samtidig ga det et resultat som også MDG er fornøyde med og var i tråd med det de så for seg. Et bra samarbeid!"

Bilde: Gundersons

Plakaten ‘For Mennesker og Miljø’ ble tegnet av Martin M. Hvattum, og bildene var opprinnelig brukt i MDGs veggkalender for 2021, som ble delt ut til alle faste givere. De tolv illustrasjoner viser hva slagordet vårt betyr for stortingsvalget 2021. Martin har tegnet for MDG en rekke ganger før, og tegnet også ‘Kvinnedagen’-bildet som er tilgjengelig som postkort. Han er utdannet ved Academy of Art University hvor han ble uteksaminert med distinksjon, og du finner bildene hans i mange norske aviser, magasiner, med mer. Martin forteller om bildeserien:

"Denne lille stripeserien er inspirert av alle der ute som gjør noe. De som tar initiativ og med en grønn tråd i sin hverdag er med på å endre verden."

Plakatene trykkes på flott og miljøvennlig 300gm-papir i størrelsen 50 x 70 cm og kan skaffes her, kun fram til 22. mars 2021!