Miljøpartiet De Grønne søker valgkamprådgiver(e) for Bergen og Vestland

Vil du være med på å styrke en bevegelse som skal endre Norge til det bedre for mennesker og miljø?

Vi søker en selvstendig person som kan støtte kandidater og sette frivillige i sving til en 50-100% prosjektstilling som valgkamprådgiver for Miljøpartiet De Grønne Bergen og/eller Vestland. Vi vil vurdere kandidater opp mot behov både i Vestland fylke og Bergen kommune. Stillingen(e) har oppstart februar/mars 2023 og løper til medio oktober 2023, med ønske om 100% kapasitet senest fra april/mai. Arbeidssted er partikontoret i Bergen, hjemmekontor mulig etter avtale.

Kjerneoppgaver er å gi støtte til våre lokalpolitikere og legge til rette for at partiets støttespillere sammen med våre tillitsvalgte mobiliserer og engasjerer velgere fram mot lokalvalget 2023. Du vil være med i et lite, men ambisiøst team i partiets nasjonale sekretariat som hele tiden prøver å finne måter å gjøre ting enkelt, effektivt og smart på.

ARBEIDSOPPGAVER:

• Planlegging og organisering av arrangementer og aksjoner i regi av lokallaget.
  • Organisere mottak og opplæring av nye valgkamp-frivillige.
  • Bistå styret i deres valgkamparbeid, både med praktisk tilrettelegging og strategisk prioritering.
  • Vedlikehold av register og databaser.

Arbeidsoppgavene vil medføre behov for noe kvelds- og helgearbeid.

Stillingen krever forståelse for det å arbeide i en desentralisert organisasjon som driver med politisk arbeid.

Du har gjerne erfaring med:

• Frivillighet og politisk arbeid
  • Å finne praktiske løsninger på utfordringer, både fysiske og organisatoriske.
  • Rollen som en initiativrik kulturbygger og selvstendig problemløser.
  • Det å lede prosjekter, vurdere realismen i planer og få med deg kolleger og frivillige i gjennomføringen. Du er oppmerksom på detaljer, men delegerer fremfor å detaljstyre.
  • Å brette opp ermene når det dukker opp uventede situasjoner, og holder hodet kaldt når det koker.
  • Å formulere deg skriftlig. Du bør ha god muntlig og skriftlig fremstillingsevne. Miljøpartiet De Grønne har norsk som arbeidsspråk.

Vi kan tilby:

• Et hyggelig kollegafellesskap
  • Trening i arbeidstid
  • Kort velferdspermisjon
  • Fleksitid, kjernetid mellom 9-14
  • 7% pensjon (2% fra egen lønn, 5% fra arbeidsgiver)

Søknadsfrist 11.desember

Tiltredelse: Februar - Mars 2023

Arbeidssted: Bergen, Lodin Lepps gate 1

Lønn etter ansiennitet. Lønnsspenn på kr. 509 - 557 000 i 100% stilling.

Søknad med CV sendes til [email protected]. Søknader vil bli vurdert fortløpende. For nærmere informasjon om stillingen, kontakt organisasjonssjef Ragnhild Sjyvollen på [email protected].

Du kan også kontakte tillitsvalgt Hans Joar Høiby-Hansen hvis du lurer på hvordan det er å jobbe for De Grønne. Han kan nås på tlf. 478 58 873 eller på e-post [email protected].

Vil du vite mer?

Innstillinger