Kommunikasjonsrådgiver for stortingsgruppa

11. januar 2017

MDG_logo_RGB_large

De Grønnes stortingsgruppe søker kommunikasjonsrådgiver fram til valget.

Vil du være med på laget som skal få Miljøpartiet De Grønne over sperregrensa i stortingsvalget 11. september 2017? Vi jobber hardt for å videreutvikle Norge til et velferdssamfunn som er solidarisk med både mennesker og miljø – og for å få enda flere med på Norges neste store fellesprosjekt: det grønne skiftet. De Grønnes stortingsgruppe utvider staben med et engasjement som kommunikasjonsrådgiver fram til valget, med mulighet for forlengelse.

Med en stortingsrepresentant har De Grønnes siden 2013 lykkes med å sette norsk miljøpolitikk høyt på dagsorden i den nasjonale politiske debatten. Det skal vi også gjøre i valget i år. Vårt mål er å få stortingsrepresentanter fra hele landet.

Vi kombinerer grønne, ambisiøse hovedmål med praktisk politisk arbeid, og ser etter et sterkt engasjement i samsvar med De Grønnes politikk. Du jobber raskt og liker kvalitet og hektiske dager i et humørfylt, ambisiøst og åpent arbeidsmiljø. Du er fleksibel og oppfinnsom og vil engasjere deg i partiet.

Arbeidsoppgaver:

• Jobbe for De Grønnes stortingsrepresentant Rasmus Hansson med daglig mediearbeid
  • Produsere innhold til vårt mediearbeid, våre digitale kanaler og sosiale medier
  • Strategisk mediearbeid for å holde våre saker høyt på den offentlige agendaen
  • Delta i valgkampen og det løpende kommunikasjonsarbeidet i partiet
  • Bidra i stortingsgruppas felles politikkutvikling
  • Bidra i dialogen mellom partiet og stortingsgruppa i et felles kommunikasjonsteam

Vi ser etter en kommunikasjonsrådgiver som har:

• Dokumentert erfaring med målbevisst mediearbeid og tekstproduksjon
  • Erfaring med kommunikasjonsarbeid på digitale kanaler og sosiale medier
  • Gjerne erfaring fra TV/video journalistikk og/eller digitale kampanjer
  • God kjennskap til norsk politikk, og gjerne De Grønnes
  • Du bør kunne jobbe raskt, lære fort og like uforutsigbare arbeidsdager i et humørfylt og ambisiøst arbeidsmiljø
  • Du har skarp politisk nese, et godt strategisk blikk og er formuleringssterk

Lønn etter avtale, avhengig av bakgrunn og tidligere arbeidserfaring. Oppstart så raskt som mulig. Søknader behandles fortløpende, så send inn så hurtig som mulig.

For nærmere informasjon om stillingen, kontakt sekretariatsleder Dag Tore Seierstad på 90757737 eller kommunikasjonssjef Sindre Buchanan 92292525.

Søknad med CV sendes til mdg.postmottak@stortinget.no snarest og senest innen søndag 28. januar.