Fylkessekretær i Miljøpartiet De Grønne

10. januar 2017

MDG_logo_RGB_large

Troms MDG søker en fylkessekretær som kan bidra til at vi når våre ambisiøse mål, vi skal klare 5% i valget i september 2017 og bli synligere i media i Troms. Vi ønsker også å starte lokallag flere steder i fylket og følge opp de syv lokallagene vi allerede har.

Vi tilbyr et inkluderende og engasjert fylkesparti med mange aktive grønne lokallagsmedlemmer over hele fylket. Fylkessekretæren disponerer et eget kontor midt i Tromsø sentrum, men det er også mulig å søke dersom du ikke bor i Tromsø.

Du må være selvgående og initiativrik, strukturert og interessert i folk og samfunnet rundt deg. Du kan være ung og lovende, eller voksen og erfaren. Det viktigste er at du er ansvarsbevisst, selvgående og kan administrere deg selv.

Erfaring fra politisk arbeid og/eller organisasjonsarbeid vil bli vektlagt i søknadsprosessen. Vi forutsetter at du deler Miljøpartiet De Grønnes grunnverdier. De Grønne er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke hos oss, uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn.

Arbeidsoppgaver:

– Bidra til oppfølging av fylkes- og lokallag.

– Forberede og følge opp fylkestingsmøter.

– Bidra til internkommunikasjon med kandidater, tillits- og folkevalgte

– Være med å organisere valgkampen, og trå til der det er behov.

– Bidra med å arrangere møter og annen skolering og kursing i organisasjonen

– Medlemsarbeid, samt rekruttering og oppfølging av frivillige under valgkampen

Egenskaper:

– Evne til å jobbe selvstendig og ta initiativ

– Evne til å jobbe strukturert og planmessig

– Ansvarsbevisst

– Positiv, utadvendt og serviceinnstilt

– Gode kommunikasjonsevner

Ønskede kvalifikasjoner:

– Høyere utdanning en fordel, men ikke et krav.

– Organisasjonserfaring

– God muntlig og skriftlig framstillingsevne

– Kjennskap til MDG

Personlig egnethet blir vektlagt.

Noe arbeid i helger og på kveldstid må påregnes. En stor del av arbeidstiden er likevel fleksibel. En må regne med at det blir noen reising i fylket, spesielt når det er valgkamp (august og september). Vi ønsker at du begynner i jobben i februar eller mars, vennligst skriv i søknaden når du kan begynne.

Ta kontakt med fylkesleder i Troms MDG Askild Gjerstad på telefon 99 45 30 01 om du har spørsmål om stillingen.

Søknad med CV sendes elektronisk til troms@mdg.no