Temakveld om grønt næringsliv med Rasmus og Harald

Veibeskrivelser i Google Maps

Når

20.02.2024 KL.18:00

Velkommen til temakveld: Bærekraftig og fremtidsrettet næringsliv!

Dato: 20. februar 2024
Tid: 18:00 til 20:00
Format: Digitalt - Husk å melde deg på for å få lenke til arrangementet!

I en verden hvor bærekraft og innovasjon ikke bare er idealer, men nødvendigheter, inviterer vi deg til en spennende temakveld om bærekraftig og fremtidsrettet næringsliv. Denne kvelden er en fin mulighet til å dykke ned i hjertet av MDGs næringslivspolitikk.

Denne kvelden vil du få høre om spennende og aktuelle temaer knyttet til næringsliv og landbruk. Vi får besøk av stortingspolitiker Rasmus Hansson fra næringskomiéen og Harald Moskvil, som er MDGs landbrukspolitisk talsperson.

Vi oppfordrer dere til å delta aktivt, stille spørsmål, og engasjere deg i samtalen om hvordan vi kan arbeide sammen for et mer grønnere og med bærekraftig samfunn.

Meld deg på nå, og bli med!

Program for kvelden:

18:00 til 18:05: Velkommen og introduksjon

18:05 til 18:30: Næringspolitikk og MDGs prioriteringer med Rasmus
Stortingsrepresentant Rasmus Hansson fra næringskomitéen vil dele sin kunnskap om MDGs næringslivspolitikk, med fokus på arbeidet i Stortinget. Han vil også belyse viktige saker for MDG, inkludert næringspolitikkens rolle i en bærekraftig fremtid. Rasmus vil blant annet snakke om fiskeri og havbunnsmineraler, inkludert nye funn og utvinning av fosfat i Norge og grønnere utvinning av sjeldne mineraler.

18:30 til 19:00: Spørsmålsrunde med Rasmus
Deltakere har muligheten til å stille spørsmål.

19:00 til 19:25: Landbrukspolitikk med Harald Moskvil
Harald Moskvil, MDGs landbrukspolitiske talsperson, vil diskutere landbrukets rolle innen næringspolitikken. Han vil utforske dagens utfordringer og muligheter for landbruket i Norge, og hvordan dette passer inn i MDGs visjon for en bærekraftig fremtid.

19:25 - 19:55: Spørsmålsrunde med Harald
Deltakere har muligheten til å stille spørsmål.

19:55 - 20:00: Avslutning

Litt ekstra informasjon:
  • Arrangementet vil bli tatt opp og tilgjengeliggjort på i.mdg.no sammen med andre webinarer.
  • Husk å melde deg på arrangementet for å motta lenken til det digitale møtet.

Vil du vite mer?

Innstillinger