Miljøpartiet De Grønne søker økonomirådgiver

Vil du være med på å styrke en bevegelse som skal endre Norge til det bedre for mennesker og miljø?

Vi søker deg som kan hjelpe til med daglig økonomiarbeid i en fast stilling for Miljøpartiet De Grønne. Arbeidssted etter avtale med den riktige kandidaten, partiets hovedkontor er i Oslo.

Vi er en mangfoldig organisasjon i kraftig vekst, og det gjenspeiles også i økonomiarbeidet. Oppgavene er både store og små, og du vil raskt oppleve mye tillit til å finne løsninger selv i hverdagen.

Som økonomirådgiver vil du ha ansvar for overordnet økonomistyring og økonomioppfølging i partiet sentralt, med alt det vil innebære. Du vil være sentral i å utvikle og holde oversikt over organiseringen av partiet på tvers av ulike partiledd, og avtaler mellom dem. Andre oppgaver knyttet til HR, IT-systemer og avtaler kan også forekomme.

Du vil være med i et lite, men ambisiøst team i partiets nasjonale sekretariat som hele tiden prøver å finne nye måter å gjøre ting enkelt, effektivt og smart på. Vi er stolte av hva vi har fått til så langt, også når det gjelder økonomiarbeidet, og gleder oss til å utvikle oss videre sammen med deg.

Arbeidsoppgaver:

• Utarbeide budsjettgrunnlag og regnskap
  • Ansvar for god økonomistyring i partiet
  • Bidrag til god personaloppfølging i partiet
  • Registrering og oppfølging av ansattes lønn, fravær, permisjoner mm.
  • Bilagsføring, avstemning av kontoer og fakturering
  • Rapportering og oversikt over bidrag til partiet
  • Tilsvarende oppgaver for MDGs fylkeslag, lokallag og Grønn Ungdom

Du har:

• Dokumentert kompetanse tilsvarende bachelorgrad i økonomi og regnskap
  • Erfaring med utbetaling av lønn o.l.
  • Gjerne erfaring med bemanning og/eller arbeidsmiljø
  • Gjerne erfaring med systemer som Tripletex og Google apps
  • Generell IT-kompetanse

Stillingen krever forståelse for det å arbeide i en desentralisert organisasjon som driver med politisk arbeid.

Søknadsfrist: Snarest

Tiltredelse: Etter avtale, så fort som mulig er ønskelig

Arbeidssted: Partikontoret i Hausmannsgate 19 i Oslo

Lønn: Mellom 485 000 og 535 000, etter ansiennitet

Søknad med CV sendes til [email protected]. For nærmere informasjon om stillingen, kontakt partisekretær Torkil Vederhus på tlf. 415 893 16 eller e-post [email protected].

Du kan også kontakte tillitsvalgt Hans Joar Høiby-Hansen hvis du lurer på hvordan det er å jobbe for De Grønne. Han kan nås på tlf. 478 58 873 eller på e-post [email protected]

Vil du vite mer?

Innstillinger