MDGs stortingsgruppe søker kommunikasjonsrådgiver

Vil du være med på det mest spennende politiske prosjektet i Norge? MDGs stortingsgruppe leter nå etter en kommunikasjonsrådgiver med nyhetsteft som brenner for grønn politikk.

Etter valget er MDGs stortingsgruppe utvidet til tre; Une Bastholm, Lan Marie Berg og Rasmus Hansson. Nå søker vi en dyktig kommunikasjonsrådgiver som kan løfte oss videre og spre entusiasme for vår politikk og våre profiler.

Vi ser etter en person med god nyhetsteft, formuleringsevne og et sterkt engasjement i samsvar med De Grønnes politikk. Du jobber raskt, er opptatt av kvalitet og liker hektiske dager i et humørfylt, ambisiøst og åpent arbeidsmiljø. Du er fleksibel og oppfinnsom, og komfortabel med å få mye ansvar og en viktig rolle. Du kan forvente en variert arbeidshverdag.

Arbeidsoppgaver

• Håndtering av mediehenvendelser til stortingsrepresentant Une Bastholm, Lan Marie Berg og Rasmus Hansson samarbeid med deres rådgivere.
  • Delansvar for utvikling av innholdsproduksjon til representantenes sosiale medier (Facebook, Instagram, Twitter) i samarbeid med innholdsprodusent og digital leder.
  • Prepping til debatter og intervjuer for representantene i samarbeid med deres politiske rådgivere.
  • Innsalg til medier på løpende saker til pressen.
  • Skriving av kronikker og leserinnlegg, taler, nettsaker m.m.
  • Delta i strategi- og kampanjeutvikling.

Hvem er du, tror vi?

• Du har jobbet i eller med media
  • Du har sterk nyhetsteft og mange ideer.
  • Du er engasjert i politikk, politisk kommunikasjon, og støtter MDGs grønne prosjekt
  • Du liker høyt tempo og holder hodet kaldt under press.
  • Du er velformulert og leverer kvalitet.
  • Du liker å lære nye ting

Vi tilbyr:

• Muligheten til å være med i et dynamisk team på et spennende politisk prosjekt.
  • Muligheten til å være med å forandre norsk politikk.
  • Muligheten til å utvikle deg under veiledning.
  • Mye ansvar og tillit.
  • Unik erfaring innen politisk kommunikasjon.
  • Et spennende arbeidsmiljø med høyt tempo.

Søknadsfrist:14. desember

Tiltredelse: Så snart som mulig.

Arbeidssted: Stortinget

Søknad med CV sendes til [email protected] innen 14. desember. Søknader vil bli vurdert fortløpende. Tiltredelse så snart som mulig.

For nærmere informasjon om stillingen, kontakt kommunikasjonssjef Nils Mørk på 95 49 52 18.

Vil du vite mer?

Innstillinger