Miljøpartiet De Grønnes Stortingsgruppe søker en vikar for vår gruppesekretær

Vil du være med på laget som skal få Miljøpartiet De Grønnes politikk til å dominere enda mer i Norge? Med en stortingsrepresentant har De Grønnes siden 2013 lykkes med å sette norsk miljøpolitikk høyt på dagsorden. Vi setter klima først og jobber hardt for å videreutvikle Norge til et velferdssamfunn for både mennesker og miljø.

De Grønnes stortingsgruppe har nå en ledig stilling som gruppesekretær. Vi kombinerer grønne, ambisiøse hovedmål med praktisk politisk arbeid, og ser etter et sterkt engasjement i samsvar med De Grønnes politikk. Stillingen er et svangerskapsvikariat på 7 mnd. med oppstart oktober 2019. Du liker kvalitet og hektiske dager i et humørfylt, ambisiøst og åpent arbeidsmiljø. Jobben løser du effektivt, fleksibelt og oppfinnsomt.

Arbeidsoppgaver:

• Administrere og følge opp Une Bastholms kalender og epost. Dette innebærer å sørge for avgjørelser om hva representantens tid skal brukes på, og koordinere dette med politiske rådgivere og kommunikasjonsrådgivere
  • Representere stortingsgruppen og håndtere henvendelser via epost og telefon
  • Kontoransvar: Sørge for ryddige kontorer med gode rutiner. Dette innebærer innkjøp, anskaffelse av kontormateriell, reserverer møterom og praktisk ansvar ved for eksempel pressekonferanser
  • Økonomiansvar og HR: Føre regnskap og kjøre lønn, kontakt med regnskapsfører, stortingets administrasjon og offentlige myndigheter

Vi ser etter en gruppesekretær som:

• Har evne til å håndtere mange oppgaver på en gang, og ha fokus på det som er viktigst
  • Har erfaring med HR og å føre regnskap for en mindre virksomhet
  • Er ryddig og god på å se hvilke oppgaver som må gjøres
  • Kan jobbe raskt, lære fort og like uforutsigbare arbeidsdager i et humørfylt og ambisiøst arbeidsmiljø

Lønn etter avtale, avhengig av bakgrunn og tidligere arbeidserfaring. Søknad med CV sendes til mdg.postmottak@stortinget.no innen senest 1. august.

For nærmere informasjon om stillingen, kontakt sekretariatsleder Dag Tore Seierstad på 907 57 737 eller gruppesekretær Kristin Viko Gaupset på 975 25 453.

Vi trenger deg