Miljøpartiet De Grønne søker tekstforfatter

Kan ordene dine hjelpe MDG med å vinne valget neste år?

MDG søker etter en tekstforfatter som brenner for å stoppe klimakrisen gjennom god historieformidling. Dette er i første omgang et 50 prosent engasjement i ni måneder, med mulighet for utvidelse. Vi søker deg som er flink til å forenkle kompliserte budskap, evne til å koke ned følelser til slagord, glad i å prøve nye ting, og har en forståelse for sosiale medier og digitale flater.

I 2019 ble MDGs valgkamp kåret til landets beste, og nå girer vi opp til stortingsvalget neste år hvor vi har skyhøye ambisjoner. Vi ser vi etter en innholdsprodusent som vil gjøre oss enda bedre. Kommunikasjonsteamet hos MDG består av fem personer, hvor det er én som jobber med digital kommunikasjon på fulltid, som nå skal få en ny kollega. Vi jobber på tvers av alle politiske nivå, fra Stortinget, til storbyene og i bygd.

Vi leter etter en en svært sterk formidler med tydelig språk som vet hva som skal til for å skape engasjement og nå frem til folk. Du bør være interessert i politikk, ha god målgruppeforståelse, og være vant med å oversette ting for spesielt interesserte til en bredere målgruppe.

Du kan forvente en variert arbeidshverdag for å spre politiske budskap og skape engasjement, med både klassisk markedskommunikasjon og profilbyggende sosiale medier-arbeid.

Vi trenger noen som syns dette er interessante oppgaver:

• Delta i planlegging og gjennomføring av MDGs nasjonale valgkamp i digitale kanaler
  • Skrive landingssider og nyhetsbrev til kampanjer
  • Bidra til å utvikle språket MDG bruker
  • Skrive tekster til organiske poster i våre kanaler, og annonsekampanjer på flere flater
  • Bidra til å skrive manus på filmer i våre sosiale medier-kanaler

Hvem er du, tror vi?

• Du har skrevet mye og godt til nyhetsbrev, landingssider, kampanjer og annet.
  • Du evner å raskt omsette en idé til et enkelt og tydelig produkt
  • Du motiveres av tanken på å nå frem til leseren.
  • Du liker tidvis høyt tempo og er fleksibel.
  • Du liker å lære nye ting
  • Du er samfunnsengasjert og har interesse for eller erfaring med politikk, klima og miljø

Vi tilbyr:

• Muligheten til å jobbe i teamet som Kampanje kåret som valgkampvinner i lokalvalget 2019.
  • Kollegaer som er interessert i å være oppdatert på fagkunnskap
  • Muligheten til å være med og forandre norsk politikk.
  • Muligheten til å utvikle deg under veiledning.
  • Mye ansvar og tillit.
  • Unik erfaring innen politisk kommunikasjon.
  • Et spennende arbeidsmiljø med høyt tempo.
  • Trening inkludert i arbeidstiden.

Kvalifikasjoner:

• Du har en utdannelse innenfor tekst, eller har jobbet med dette i politisk eller markedskommunikasjon i digitale kanaler
  • Det er en fordel om du har jobbet med politisk kommunikasjon eller markedsføring tidligere, med brands rettet inn mot et ungt, voksent publikum

Søknadsfrist: 3. januar.

Tiltredelse: Februar, men vi er fleksible

Arbeidssted: Partikontoret i Hausmannsgate 19 i Oslo, eller hjemme.

Lønn: Flat lønn i redaksjonen

Du må ikke være medlem av Miljøpartiet De Grønne, men må være lojal mot partiets verdigrunnlag.

Søknad med CV og gjerne portefølje sendes til [email protected]. Søknader vil bli vurdert fortløpende. For nærmere informasjon om stillingen, kontakt Digital leder Helle Hoås på e-post [email protected].

Du kan også kontakte tillitsvalgt Hans Joar Høiby-Hansen hvis du lurer på hvordan det er å jobbe for De Grønne. Han kan nås på tlf. 478 58 873 eller på e-post [email protected].