Miljøpartiet De Grønne søker markedsfører

Kan du lage annonsesettene som hjelper MDG å vinne valget?

MDG søker etter en digital markedsfører som evner å holde system i kampanjer, tall og arbeidsmetode. Vi søker deg som vil hjelpe oss med å nå ut til flest mulig med MDGs budskap – på billigst mulig måte! Vi kan tilby et fulltidsengasjement i seks måneder.

I 2019 ble MDGs valgkamp kåret til landets beste, og nå girer vi opp til stortingsvalget neste år hvor vi har skyhøye ambisjoner. Vi ser vi etter en performance manager som vil gjøre oss enda bedre. Kommunikasjonsteamet hos MDG består av fem personer, hvor det er én som jobber med digital kommunikasjon på fulltid, som nå skal få en ny kollega. Vi jobber på tvers av alle politiske nivå, fra Stortinget, til storbyene og i bygd.

Vi leter etter en ekspert på digital annonsering som vet hva som skal til for å nå frem til de riktige menneskene med begrensede ressurser. Du bør være interessert i politikk, ha god målgruppeforståelse, og være en mester på spredning.

Du kan forvente en variert arbeidshverdag for å spre politiske budskap og skape engasjement, med både klassisk markedskommunikasjon og profilbyggende sosiale medier-arbeid.

Arbeidsoppgaver vil tilpasses den rette kandidatens kompetanse, men vi ser for oss at du kan ha ansvar for arbeidsoppgavene under:

• Delta i planlegging og gjennomføring av MDGs nasjonale valgkamp i digitale kanaler
  • Annonseoppsett for
    • Facebook og Instagram
    • Snapchat
    • Google AdWords
  • Analyse og innsikt
  • Bidra til annonser på andre digitale flater enn sosiale medier

Hvem er du, tror vi?

• Det er et krav at du kan betalt annonsering i Business Manager, Snapchat Ads manager og en fordel om du kan Google Ads.
  • Du har jobbet med store og små kampanjer tidligere
  • Du er strukturert
  • Du motiveres av tanken på en god spredningsstrategi
  • Du elsker å nørde rundt hvilke kampanjemål vi skal prioritere
  • Du liker tidvis høyt tempo og er fleksibel.
  • Du er samfunnsengasjert og har interesse for eller erfaring med politikk, klima og miljø

Vi tilbyr:

• Muligheten til å jobbe i teamet som Kampanje kåret som valgkampvinner i lokalvalget 2019.
  • Kollegaer som er interessert i å være oppdatert på fagkunnskap
  • Muligheten til å være med og forandre norsk politikk.
  • Muligheten til å utvikle deg under veiledning.
  • Mye ansvar og tillit.
  • Unik erfaring innen politisk kommunikasjon.
  • Et spennende arbeidsmiljø med høyt tempo.
  • Trening inkludert i arbeidstiden.

Kvalifikasjoner:

• Du har en utdannelse innenfor digital markedsføring, eller har jobbet med dette i politisk eller markedskommunikasjon i digitale kanaler
  • Det er en fordel om du har jobbet med politisk kommunikasjon eller markedsføring tidligere, med brands rettet inn mot et ungt, voksent publikum

Søknadsfrist: 3. januar.

Tiltredelse: Februar, men vi er fleksible

Arbeidssted: Partikontoret i Hausmannsgate 19 i Oslo, eller hjemme.

Lønn: Flat lønn i redaksjonen

Du må ikke være medlem av Miljøpartiet De Grønne, men må være lojal mot partiets verdigrunnlag.

Søknad med CV og gjerne portefølje sendes til [email protected]. Søknader vil bli vurdert fortløpende. For nærmere informasjon om stillingen, kontakt Digital leder Helle Hoås på e-post [email protected].

Du kan også kontakte tillitsvalgt Hans Joar Høiby-Hansen hvis du lurer på hvordan det er å jobbe for De Grønne. Han kan nås på tlf. 478 58 873 eller på e-post [email protected].

Vil du vite mer?

Innstillinger