Agder MDG søker kommunikasjonsrådgiver

Agder MDG søker kommunikasjonsrådgiver med stillingsbrøk på 25% i perioden 15. juni til 13. september 2021

Som kommunikasjonsrådgiver i Agder MDG er du med i et lite og dyktig team som hver dag jobber for å gjennomføre det ordentlige grønne skiftet i Norge. Du kommer til å bistå valgkampledelsen med å profilere partiet eksternt, i avisa og på sosiale medier. Vi er ambisiøse og hyggelige folk, som jobber målrettet for at flest mulig skal ville stemme grønt.

Stillingen har en stillingsbrøk på 25% og løper fra 15. juni til 13.september 2021, med ulønnet ferie fra 12. juli til og med 1. august (fellesferien). Stillingen er derfor spredt på 8 uker utenfor ferien. Arbeidssted etter avtale, men mye av oppgavene gjør at fysisk tilstedeværelse er å foretrekke.

Arbeidsoppgaver:

• Ukentlige mediemøter med førstekandidat og nasjonalt medieteam for å planlegge innsalg og synlighet.
  • Produsere og selge inn saker til media, både nasjonalt og lokalt
  • Overvåke mediebildet og sørge for at førstekandidaten raskt responderer på saker av relevanse.
  • Sørge for at ekstern kommunikasjon alltid rettes mot riktig målgruppe
  • Noe publisering, annonsering og innholdsproduksjon av både tekst og grafikk til sosiale medier (FB, IG)
  • Bistå i planlegging og gjennomføring av profesjonell fotografering og valgkamp-video.
  • Ta bilder på interne og eksterne arrangementer.

Du bør:

• Ha god kjennskap til Miljøpartiet De Grønnes politikk spesielt og norsk politikk generelt
  • Ha erfaring med kommunikasjonsarbeid, innsalg og sosiale medier
  • Være kjent med enkel fotografering.

Vi tilbyr:

• En nøkkelrolle i Norges mest spennende politiske prosjekt
  • En jobb hvor du er er tett på de politiske beslutningene og de politiske kandidatene i partiet.
  • Mye frihet i arbeidsoppgaver og prioritering
  • Fleksibel arbeidstid
  • Årslønn på 477 000 kr.

Arbeidsoppgavene vil kunne medføre behov for noe reising, samt kvelds- og helgearbeid. Det er ikke lagt opp til kvelds eller helgetillegg og heller ikke lønn i ferien, men stillingen åpner for fleksible arbeidstimer etter avklaringer med valgkampplanen og den ansattes behov. Overtid skal først og fremst generere avspasering, og skal avklares med leder. Arbeidsoppgaver kan variere etter partiets behov, og den ansattes ønsker.

Søknadsfrist: 5. april

Tiltredelse: 15. juni

Tiltredelse: Arbeidssted etter avtale, men mye av oppgavene gjør at fysisk tilstedeværelse er å foretrekke.

Søknader sendes til [email protected]. Kandidater som sender inn søknad og CV vil bli vurdert. For nærmere informasjon om stillingen ta kontakt med valgkampsjef, Shirin Bagheri, på 983 65 890 eller [email protected].