Oslo MDG søker gruppesekretær

Vil du være med å skape en enda bedre hovedstad, for alle som bor her og for alle som kommer etter oss? Vi søker ny gruppesekretær for MDGs bystyregruppe i Oslo, som kan bidra til å bygge vårt politiske prosjekt videre.

Oslo MDG har etablert oss som et stort, radikalt og dynamisk parti i Oslo, som er med på å styre byen gjennom byrådssamarbeidet med SV og Ap, og gjennom våre mange folkevalgte i bydelene. I bystyregruppa drives vårt parlamentariske arbeid, og vi søker nå en gruppesekretær for å videreutvikle oss og skape gode rammer for våre politikere og ansatte.

Vi søker deg som er systematisk, ryddig og kvalitetsorientert, samtidig som du liker hektiske dager i et ambisiøst og humørfylt arbeidsmiljø. Du bør være fleksibel og lærevillig, og ønske å engasjere deg i det unike prosjektet som Oslo MDG er.

Det er en 100% stilling, men det kan også være aktuelt med en deltidsstilling dersom det er ønskelig. Lønn etter avtale.

Arbeidsoppgaver:

• Vedlikeholde og videreutvikle gode rutiner for bystyregruppa, som sikrer effektivt arbeid i en hektisk hverdag
  • Administrere kalender, årshjul og epost for bystyregruppa. Dette innebærer oppfølging av henvendelser og andre løpende oppgaver
  • Innkallinger, møteforberedelser og referater
  • Kontoransvar: Sørge for ryddige kontorer med gode rutiner. Dette innebærer innkjøp, anskaffelse av kontormateriell, reservering av møterom og praktisk ansvar ved for eksempel interne møter, besøk og eksterne arrangementer
  • Økonomiansvar: Føre regnskap for bystyregruppa og utbetale lønn, kontakt med regnskapsfører

Vi ser etter en gruppesekretær som:

• Har evne til å håndtere mange oppgaver på en gang, og ha fokus på det som er viktigst
  • Har evne til å ta initiativ til, og lede prosesser for, utarbeiding av gode rutiner og systemer
  • Har relevant erfaring, for eksempel fra å ha daglig kontoransvar i en virksomhet og / eller erfaring som personlig sekretær
  • Meget god skriftlig og muntlig formuleringsevne
  • Har interesse for eller erfaring fra politikk
  • Er selvgående, initiativrik og strukturert
  • Har gode kunnskaper i Excel

Vi har et sosialt og inkluderende arbeidsmiljø, med stor vekt på utvikling og tillit under ansvar. Det skal være gøy på jobb, og vi har tro på at medarbeidere som trives, er dem som yter best.

Søknadsfrist: 8. juni 2022. Søknad kan sendes til [email protected], merk med ‘søknad gruppesekretær’.

Kontaktperson: gruppeleder Eivind Trædal. Epost: eivind.træ[email protected]