Meld deg på

Hvordan kan Oslo ta en lederrolle i sirkulærøkonomien!

Hvor

Kulturhuset (Laboratoriet)
6 Youngs gate
Oslo , Oslo 0181

Almaz Asfaha

Veibeskrivelser i Google Maps

Når

02.06.2022 KL.19:00
Programkomiteen i Oslo MDG inviterer til debatt om sirkulærøkonomi. Vi skal gjøre på sirkulærøkonomi det vi har gjort på klima: La Oslo ta lederrollen og vise verden hva som er mulig!

Oslomål 12: Ressurser i kretsløp og et innovativt næringsliv - Hvordan Oslo kan ta en lederrolle i sirkulærøkonomien!

Hvordan kan ombruk, reparasjon og deling bli hovedregelen? Hvorfor er bare 2,4 % av norsk økonomi sirkulær? Hvordan gjør vi Oslos økonomi 50 % sirkulær innen 2030? Hva slags teknologi og verdikjede kan sette fart i overgangen til sirkulærøkonomi de neste 5 årene? Hvordan kan næringsliv og politikere sammen redusere det økologiske fotavtrykket sånn at vi rekker klimamålene i 2030? Dette, og mange flere spørsmål kan du være med å diskutere 2. juni på Kulturhuset.

MDGs nestleder Ingrid Liland vil presentere programutkastet. Deretter inviterer vi våre fremste eksperter til å kommentere og komme med innspill.

Cathrine Barth er Managing partner Nordic Circular Hotspot og fagansvarlig på sirkulærøkonomi i Natural State.

Preben Carlsen er Norges ledende gründer og forretningsutvikler av sirkulærøkonomiske verdikjeder ved selskapet GoGood.

Daniel Butenschøn er Managing Director i Proptech Norway,  et non-profit nettverk for gründere, eiendomsledere og investorer innen bærekraftig byutvikling.

Sabina Syed: Nestleder av Oslo Kommunes byutviklingsutvalg

Deretter blir det spørsmål og svar med deltakere i salen og til slutt oppsummering.

Debattleder: Paal Frisvold

Vil du vite mer?