Meld deg på

Oslo fram mot 2040: Kommuneplanens arealdel (KPA)

Hvor

Konferansesenteret rådhuset, inngang sjøsiden, møterom 6
Rådhusplassen
Oslo 0037

Linnea Zettergren

Veibeskrivelser i Google Maps

Når

20.11.2023 KL.19:30

Kom for å lære mer om et av byens viktigste planforslag!

Hva betyr kommuneplanens arealdel for Oslo kommune, og for de enkelte bydelene? Hvordan kan arbeidet med denne se ut lokalt?
Det finns nok ingen som har mer detaljert kunnskap om innholdet i planen enn Julie Ness (MDG), inntil nylig byrådssekretær for det rødgrønne byrådet i Oslo, og spesielt relevant som byrådssekretær for byutvikling. Julie Ness leder ann en kveld som byr på informasjon og diskusjon. Bli med!

Stort velkommen til alle intreresserte!

Dette er meget relevant for folkevalgte, lokallagsstyrer & komiteemedlemmer.

Det serveres kaffe og boller, meld deg på slik at vi bedre kan estimere hvor mye fika vi trenger.
Det blir annledning for de som ønsker å diskutere enda mer KPA etter møtets slutt kl.21 å møtes på Amundsen Spiseri, like ved Rådhuset.

Program:
Hei og velkommen!
Skjelett og de viktigste delene av planen.
Hvordan har arbeidet med KPA sett ut på Rådhuset, og hvordan kan det se ut med nytt byråd?
Hvordan kan arbeidet med KPA se ut i bydelene? Hva er mest relevant for bydelsutvalg og lokallagsstyrer?

--> Les mer og se videor om kommuneplanens arealdel (KPA) her: oslo.kommune/KPA

Oslo kommune reviderer kommuneplanens arealdel, som sier noe om hvordan arealene i byen skal utvikles. I dette arbeidet vurderer kommunen rammene for framtidig byutvikling. En grønn by med grønne og varierte boligområder, et dynamisk næringsliv og minimale klimagassutslipp står sentralt i arbeidet. Forslag til ny plan er nå på høring og du kan si din mening.

Si din mening her: Si din mening om planforslaget Høringsfrist 22.12.2023

Vil du vite mer?