Nye sakstalspersoner i MDG

MDG har utnevnt Ask Ibsen Lindal som ny energipolitisk talsperson og Sigrid Z. Heiberg som utenrikspolitisk talsperson.

Sigrid Z. Heiberg er nestleder i Oslo MDG og bystyrerepresentant i Oslo der hun sitter i byutviklingsutvalget. Sigrid har jobbet med internasjonale spørsmål over lengre tid, de siste årene særlig med global nedrustning og våpenkontroll gjennom ICAN og Campaign to Stop Killer Robots. Hun har studert globale spørsmål på master-nivå på tre kontinenter, og har jobbet som praktikant i UD. Hun har også engasjert seg i internasjonal rettferdighet gjennom Latin-Amerika gruppene i El Salvador og Mexico.

Ask Ibsen Lindal er mannlig talsperson i MDG Trøndelag og bystyrerepresentant i Trondheim. Ask er utdannet ingeniør innen fornybar energi, og er til daglig konsulent i Powel AS hvor han jobber direkte med mange av landets nettselskaper, og bistår de i den omfattende digitaliseringsprosessen de står i. Gjennom jobb og utdanning har han god teknisk forståelse for de problemstillingene det norske kraftnettet står overfor når all energibruk skal elektrifiseres.

Utnevnelsen skjedde ved sentralstyremøte 19. november.

MDGs andre sakspolitiske talspersoner:

• Harald Moskvil, landbrukspolitisk talsperson
  • Toine C. Sannes, fiskeripolitisk talsperson