SV-innmelding: – Skulle ikke ha skjedd

26. april 2016

SV har i dag sendt ut en pressemelding om at en MDG-ansatt har meldt seg inn i SV. De Grønne kan bekrefte at en av våre ansatte registrerte seg som medlem av SV den 13. april. Hensikten var å se hvordan SVs diskusjonsforum var bygd opp rent teknisk.

De Grønnes partisekretær varslet selv SV om hendelsen og kom med uforbeholden beklagelse for det som har skjedd.

– Det som skjedde er uakseptabelt, og skulle ikke ha skjedd. Handlingen var spontan og ikke planlagt eller kjent av meg eller andre i ledelsen. Jeg varslet selv SV om hva som hadde skjedd, og beklaget hendelsen overfor partisekretær Kari-Elisabeth Kaski. Jeg har tatt opp forholdet med den ansatte, som er oppriktig lei seg og innser at det var galt, sier partisekretær Lars Gaupset.

Gjennomgår interne rutiner

De Grønne vil som en konsekvens av hendelsen gjennomgå partiets interne rutiner og bevisstgjøre de ansatte på de etiske retningslinjene vi har.

– Vi ønsker å ha et tillitsbasert forhold til SV og andre partier, selv om vi er konkurrenter ved valg. Vi ser derfor alvorlig på denne hendelsen og skal sørge for at det ikke skjer igjen, avslutter Gaupset.

Spørsmål fra pressen om saken kan rettes til partisekretær Lars Gaupset på tlf 979 72 086