Støtt Røde Kors ved å bli medlem av MDG i helgen

21. oktober 2016

Denne helgen er det klart for årets TV-aksjon. Pengene går til Røde Kors sitt nødhjelpsarbeid for flyktninger i Syria og andre utsatte områder i verden.

Miljøpartiet De Grønne ønsker å støtte det livsviktige arbeidet Røde Kors gjør for mennesker som lever i krig og på flukt under uverdige og utrygge forhold. Vi lar derfor medlemskontigenten fra alle som melder seg inn 22. og 23. oktober gå uavkortet til TV-aksjonen.

– Vi er mange som føler avmakt slik situasjonen nå er i Syria, med folkerettsstridige bombeangrep på sykehus, barn og nødhjelpsarbeidere. Nødhjelp stopper ikke bombingen, men årets TV-aksjon er et livsviktig bidrag for mange mennesker i en svært sårbar situasjon, sier Une Aina Bastholm, nasjonal talsperson i Miljøpartiet De Grønne.

Røde Kors hjelper ikke bare sivilbefolkningen i Syria, men jobber også i land som Libanon, Sør-Sudan, Afghanistan og El Salvador. TV-aksjonens inntjening går også til dette arbeidet.

– Sitter du på gjerdet og har vurdert å melde deg inn i Miljøpartiet De Grønne en stund, er dette tidspunktet å gjøre det. Da bidrar du til å støtte det viktige arbeidet Røde Kors gjør, og MDGs arbeid for et medmenneskelig samfunn i økologisk balanse, sier Bastholm.

Meld deg inn her. Kontingenten fra alle innmeldinger som registreres fra natt til lørdag og frem til midnatt søndag går uavkortet til Røde Kors.

Les mer om årets TV-aksjon her.

Våre 3 hovedsaker

Hold deg oppdatert på vårt grønne arbeid