Møt opp i Rosetoget mandag 25. juli!

25. juli 2011

Vi oppfordrer alle våre medlemmer, sympatisører, venner, bekjente og berørte – kort sagt alle! – til å delta i Rosetoget i morgen. For de av dere som vil gå i tropp sammen med Miljøpartiet De Grønne og Grønn Ungdom, blir det oppmøte på kontoret i Karl Johans gate 6B fra 17:00, med felles avmarsj mot Rådhuset 17:45. Ta med roser. Hold ut. Hold sammen. Ta hverandre i hendene og hold.

Kl12:00 samme dag marker Norge sin sorg med ett minutts stillhet.

Facebook-event for Rosemarsjen: http://www.facebook.com/event.php?eid=235053733194180

Tekst fra Facebook-eventen:

Dette er kvelden vi står sammen side om side, går side om side og holder hverandre i hendene. Vi skal vise de avdøde den siste ære, og de skadede at vi bryr oss om hverandre. Samtidig viser vi verden sammen at vi er et samlet folk som ikke viser frykt for terrorisme.

Sammen viser vi vår medfølelse og respekt. Vi starter på Rådhuset, går forbi Domkirken og ender opp på Youngstorget der vil det holdes flere appeller fra fremstående politikere.

Vi håper du vil være med på denne fredelige og sterke markeringen. Faklene erstattes med roser. Vi står sammen og går sammen.

Samarbeidspartner:
Amnesty International/ Norge er medarrangør for toget.