Oppsummering fra Arendalsuka

18. august 2012

Arendalsuka er over, etter fire meget intense dager mitt i den norske politikkens sentrum. Fredagens arrangement fra Miljøpartiet De Grønnes sin side var en appell fra sentralstyremedlem Lars Gaupset sin side – hvor han påpekte de brister som regjeringen har i sin miljø- og klimapolitikk, samt hvilke få konkrete alternativ som opposisjonen frem til nå har vist. Derfor er det helt nødvendig  med et MDG på Stortinget.

Sentralstyremedlem Lars Gaupset holder appell under Arendalsukas siste dag.

Under disse fire dagene har publikum opplevd partilederdebatt, ungdomslederdebatt, presentasjon av justisministerens oppfølging av 22. juli kommisjonens rapport, EU-debatter og mengder av andre politiske temaer.

Fra MDG sin del kan det kort oppsummeres: Nytt lokallag i Arendal, to TV framtredener, 3 appeller, mange medieoppslag i lokal- og nasjonal media – og dessuten mange nye medlemmer!  Kort fortalt: en gedigen suksess for MDG.

I 2013 ønsker arrangørene av Arendalsuka å legge fokus på valgkampsinnspurten. Derfor kommer MDG å stille på stand, delta og arrangere spennende workshops! Skal miljø- og klimautfordringene få en plass i den politiske debatten inn mot Stortingsvalget 2013  – da er det MDG sin fortjeneste! Politikken og forslagene fra både regjering og opposisjon viser at det er helt nødvendig!