Nye rådgivere i stortingsgruppen

03. desember 2013

Stortingsgruppen er meget fornøyd med å ha styrket sitt lag med to nye rådgivere: Aud Hegli Nordø som medierådgiver, og Daniel Rees som finansrådgiver.

aud_hegli_nordøAud Hegli Nordø er ansatt som medierådgiver. Aud kommer fra stillingen som informasjonsrådgiver for Arbeiderpartiets stortingsgruppe. Der har hun jobbet spesielt med fagfeltene utdanning, forskning, helse og utenriks. Hun er utdannet journalist med spesialisering innen plan og miljø. Hun har tidligere arbeidet som nyhetsreporter i TV2 og som prosjektleder i et tv-produksjonsselskap.

daniel_reesDaniel Rees er ansatt som finansrådgiver. Han er utdannet statsviter fra NTNU. Daniel kommer til MDG fra stillingen som daglig leder for Holder de ord, Norges nye politiske vaktbikkje, som han var med på å grunnlegge i 2010. Han har tidligere jobbet med analyser av norsk klimapolitikk ved Senter for klimastrategi på Handelshøyskolen BI, som prosjektleder for TNS Gallups Klimabarometer, og som frilansjournalist for flere norske medier.

Stortingsgruppens sekretariat består nå av fem personer. Miljøpartiet De Grønne søker også etter konsulent / kontoransvarlig for stortingsgruppen. Søknadsfristen er 8. desember. Les mer her.