Ny ledelsesstruktur i MDG

16. april 2012

Fra venstre: Pål Thygesen, Tore Bergum, Klaus Stafto, Ingebjørg Øveraasen, Hilde Lengali, Sindre Buchanan, Knut F. Qvigstad, Une Aina Bastholm, Trude B Thy, Lars Gaupset, Nikki Schei, Hanna E. Marcussen, Mikkel Storm Glomstein (delvis skjult), Harald A. Nissen. Naturlig midtpunkt: Livia Berbain Frøynes (18 mnd)

Miljøpartiet De Grønne avholdte landsmøte i Bergen den 13.-15. april. Med nesten 130 delegater var dette det største landsmøte til partiet noensinne.

Hanna E. Marcussen og Harald A. Nissen ble gjenvalgt som talspersoner, mens Mikkel Storm Glomstein fikk fornyet tillit som partisekretær. Landsmøtet vedtok også å opprette et sentralstyre med 11 medlemmer.

– Vi er svært glade for å få fortsette en periode til som talspersoner, og gleder oss til å ta fatt på oppgavene som venter oss, sier Harald A. Nissen.

– Nå begynner den lange valgkampen om å komme inn på Stortinget, sier Hanna E. Marcussen. Hun fokuserte i sin landsmøtetale på at partiet har greid å etablere seg som et landsdekkende politisk parti etter gjennombruddet ved lokal- og fylkestingsvalget i fjor.

Sentralstyret i Miljøpartiet De Grønne 2012-2013

Arbeidsutvalget:

Hanna E. Marcussen, nasjonal talskvinne (gjenvalgt for to år). hanna.marcussen@mdg.no. Tlf: 90571847

Harald A. Nissen, nasjonal talsperson (gjenvalgt for to år). harald.nissen@mdg.no.Tlf: 99270379

Mikkel Storm Glomstein, partisekretær (gjenvalgt for to år). mikkel.glomstein@mdg.no. Tlf: 45248129

Internasjonal kontakt: Trude B. Thy (ny, valgt for 1 år)

Representant for Grønn Ungdom: Ida Karina Kann og/eller Hallvard Surlien (vi fordeler en av de nærmeste dagene)

Ordinære sentralstyremedlemmer (alle nye, valgt for 1 år):

Nikki Schei, nikki.schei@mdg.no. Tlf: 93268966

Une Aina Bastholm, uneaba@gmail.com. Tlf: 90849505