Nest størst blant studentene

12. november 2014

Landets studenter vil at vi skal være Norges nest største parti! 20% og 33 stortingsrepresentanter hadde vi fått om studentene fikk bestemme, ifølge en ny meningsmåling utført av Sentio for studentavisa Universitas.

Måling i Universitas

– Det bør blinke noen kraftige varsellamper for de andre partiene som ikke skjønner hva bærekraftig politikk faktisk krever, sier vår så langt eneste stortingsrepresentant, Rasmus Hansson.

Grønne Studenter er vår studentorganisasjon. De Jobber for å spre kunnskap om grønne ideer blant studenter, skape og påvirke grønn politikk i Miljøpartiet De Grønne, og å bryte ned barrieren mellom vitenskap og politikk. De legger til rette for at grønne studenter ved de forskjellige lærestedene i Norge kan møtes jevnlig for å øke egen og andres kunnskap om grønn politikk, og for å arbeide med konkrete saker ved lærestedene som viser hva grønn politikk er i praksis

Lokallagene er Trondheim, Bergen, Oslo, Ås, Stavanger, Lillehammer, Tromsø. Vil du engasjere deg eller bare delta på et møte for å se om det er noe for deg? Ta kontakt!

Mangler GS på ditt studiested? Send en mail til oslo@gronnestudenter.no hvis du vil bidra til å starte et lokallag!

Oslo (Facebook): Signe Bakke Johannessen, 984 08 492, signe.bjo@hotmail.com

Bergen (Facebook): Ingrid Fjellberg, 477 17 691, ifjellberg@gmail.com

Trondheim (Facebook): Hanne Nes Reiersen, hanne@gronnestudenter.no

Tromsø (Facebook): Kristin Myrvang Gjørv, 980 44 758