Foto: CF Wesenberg / kolonihaven.no

Nå er valgkampen i gang!

14. august 2015

Vi ligger an til å tidoble antall folkevalgte, og kan avgjøre kampen om storbyene og en rekke kommuner.

14. august, én måned før valget, tråkker vi bokstavelig talt den nasjonale valgkampen i gang med store arrangementer i Oslo og Arendal.

De Grønnes nasjonale talspersoner Hilde Opoku og Rasmus Hansson vil presentere partiets hovedsaker for valgkampen, og betydningen av vår vippeposisjon.

Alle er velkomne til å bli med på åpningen! Er du journalist, blir det selvsagt mulighet for intervju.

I Arendal inviterer vi til jordbær og pressekonferanse med nasjonal talskvinne Hilde Opoku i De Grønnes lokaler.

• Tid: Fredag 14. august, kl. 13:00
  • Sted: De Grønnes kontorer i Arendal sentrum under Prana Kafe i Nedre Tyholmsvei 10. Lokalet er kun ett minutts gange fra standgata.

I Oslo tråkker nasjonal talsmann Rasmus Hansson og 1.kandidat i Oslo Lan Marie Nguyen Berg i gang den nasjonale valgkampen ved åpningen av De Grønnes valgkampstand på Karl Johan i Oslo. Det blir også konserter med våre grønne musikere Ida Maria og Tommy Tokyo. Dette vil du ikke gå glipp av!

• Tid: Fredag 14. august, kl13:00
  • Sted: De Grønnes valgbod i Karl Johans gate (åpnes samtidig!).

Program i Oslo

12.15: Appell ved førstekandidat i Oslo, Lan Marie Nguyen Berg.
12.30: Avgang sykkeltog fra Rådhusplassen til Karl Johan.
13.00: Pressekonferanse og appell ved stortingsrepresentant Rasmus Hansson.
13.20: Konserter ved Ida Maria og Tommy Tokyo

Se mer info her: https://www.facebook.com/events/1478586509120421/

Mer om De Grønne
De Grønne ligger an til å tidoble antall folkevalgte, og kan avgjøre kampen om storbyene og i en rekke kommuner. På TV2s siste kommunevalgsmålig fikk De Grønne 4,4 prosent og på Norstats siste 4,9 prosent. På TV2s måling er partiet på vippen i 17 kommuner, inkludert Oslo.​

Mer om artistene:
​Tommy Tokyo ga akkurat ut sitt sjette album «Hev deg over det derre der». Fundamentet for Tommy Tokyos låtskriving har alltid vært et grunnleggende humanistisk engasjement, og musikken til Tommy Tokyo er langt mer tilgjengelig enn artisten selv, som hater blitsregn og intervjuer. Men han liker De Grønne.

Ida Maria går fra å spille på Bylarm, Øya og Quart og et aktivt engasjement i SV, til å bli ordførerkandidaten til De Grønne i Nesna. Musikken hennes har blitt brukt i serier som Grey’s Anatomy og Gossip Girl. Hun vant Spellemannsprisen i 2008.

Kontaktinfo:
Sindre Buchanan, Kommunikasjonssjef i Miljøpartiet De Grønne