MDG inntar Arendalsuka

10. august 2012

Den 14.-17. august er det for første gang i Norge duket for Arendalsuka – en uformell møteplass for politiske partier, næringsliv, organisasjoner og andre politisk interesserte. Miljøpartiet De Grønne er så klart til stede alle dagene med friske appeller, engasjerende debatt og ukas grønneste stand.

Arendalsukas målsetting er blant annet å stimulere til aktiv deltagelse i samfunnet, bidra til å øke interessen for politikk, verdiskapning, fordeling og likestilling. Dette liker vi! Men hva er reell og bærekraftig verdiskapning? Og hvordan oppnå trygghet og likeverd framfor likhet? I mangel på plass i panelet, kommer våre ypperste politikere til å sitte på første rad sammen med resten av grasrota under partilederdebatten på torsdag. Derfra skal vi tenke utenfor boksen.

Bor du i Arendal? Ikke gå glipp av infomøte om Miljøpartiet De Grønne på tirsdag kl 19.

Få grønne oppdateringer fra Arendalsuka, følg @Partiet og @nikkischei på Twitter.

Presse og andre henvendelser til MDG under Arendalsuka: Vennligst kontakt Nikki Schei, sentralstyremedlem: nikki.schei@mdg.no, tlf 932 68 966

Tirsdag 14. aug

16.00 – 18.00 Grønn Ungdom deltar på ungdomspartilederdebatt i Arendal Kulturhus

19.00 – 21.00 Grønn samling og informasjonsmøte om Miljøpartiet De Grønne i Arendal (Café Lindvedske Hus). Kontaktperson for møtet: Marie Loe Halvorsen, tlf 916 43 732.

Onsdag 15. aug

10.00 Åpning av Arendalukas politiske gate, Kanalplassen

10.00 – 18.00 Grønn stand på Kanalplassen – møt flere av MDGs sentrale politikere

12.00 MDGs nasjonale talsmann Harald Nissen holder appell ved Sam Eydes plass

12.30 GU’s nasjonale talspersoner Ida Karina Kann og Hallvard Surlien holder appell om «Økologi, forbruk og livskvalitet –  blir vi lykkelig av mer vekst? »

12.00 – 14.00 MDGs nasjonale talskvinne Hanna Marcussen deltar i Klimapartnernes debatt om grønne innkjøp (Arendal Kulturhus)

13.00 – 15.00 Møt talsmann Harald Nissen på grønn stand, Kanalplassen

15.00 – 17.00 Møt talskvinne Hanna Marcussen på grønn stand, Kanalplassen

Torsdag 16.aug

10.00 – 22.00  Grønn stand på Kanalplassen – møt flere av MDGs sentrale politikere

12.00 – 14.00 Møt talsmann Harald Nissen på grønn stand, Kanalplassen

16.00 – 18.00  Nasjonal talskvinne Hanna Marcussen og andre sentrale MDG-ere kommenterer partilederdebatten fra første rad i Arendal Kulturhus

Fredag 17.aug

10.00 – 15.00 Grønn stand på Kanalplassen – møt flere av MDGs sentrale politikere

11.00 MDGs nasjonale talskvinne Hanna Marcussen holder appell ved Sam Eydes plass

Det grønne programmet vil bli utvidet fortløpende de neste dagene. For fullstendig program for hele uka, se www.arendalsuka.no.