MDG 50 stemmer unna sperregrensa – kan vippe Frp ut!

11. september 2017

Flere målinger viser at De Grønne må komme over sperregrensa for å sikre et regjeringsskifte, til en ny regjering uten Frp. Dette valget blir en thriller.

– Hvis Erna insisterer på å ha Frp i regjering, snakker vi heller med Jonas Gahr Støre, sier Une Bastholm til ABC Nyheter.

VGs fylkesmålinger viser vi at De Grønne er så lite som 50 stemmer unna sperregrensen.  Dette betyr at velgerne kan få svært mye igjen for å stemme på De Grønne.

Også på valgets aller siste måling, fra TV2, er De Grønne bare 0,1% under sperregrensa. Det betyr at selv om SV og Rødt gjør gode valg, risikerer man fire nye år med Frp og en blåblå regjering.

– Nå er det opp til velgerne å bestemme. Det står om noen få stemmer. Hver enkelt stemme kan være den ene stemmen som vipper oss over sperregrensa og FrP ut av regjeringskontorene. Så jevnt er det. Alle velgere som er opptatt av miljø og solidaritet, og en ny regjering uten FrP, bør stemme MDG, sier Hansson.

Les: Her De Grønnes krav til en ny regjering.

Våre 3 hovedsaker

Hold deg oppdatert på vårt grønne arbeid