Hanna E. Marcussen ny leder i Bergfald Miljørådgivere

20. oktober 2014

Tidligere talskvinne for Miljøpartiet De Grønne, Hanna E. Marcussen, har blitt ansatt som leder for Bergfald Miljørådgivere. Marcussen har vært nasjonal talskvinne for De Grønne i perioden 2008-2014. Hun var også partiets førstekandidat i Oslo ved Stortingsvalget 2009, og i Rogaland i 2013. Ved kommunevalget i 2011 stilte hun som nummer to på MDGs valgliste i Oslo, og kom inn som 1. vara for Harald Nissen.

Marcussen er utdannet arkeolog ved Universitetet i Oslo. I tillegg har hun hatt sentrale verv innen flere organisasjoner. Hun tilskrives mye av æren for å ha bygget opp Miljøpartiet fra en oppslutning på 0,3 prosent, til et profesjonelt stortingsparti.

Bergfald er Norges eldste rene miljørådgivningsbedrift, med kontorer i Oslo og Skien. Bedriften bistår norsk næringsliv og forvaltning med miljøstyring, sertifisering av produkter og virksomheter og utvikling av gode miljøløsninger.

Vi i Miljøpartiet De Grønne gratulerer Hanna med den nye stillingen, og ser fram til et fortsatt godt samarbeid med henne for et grønnere Norge i årene framover.