Grønt Kvinnenettverk inviterer til skolering 18.-19. oktober

22. september 2014

Grønt Kvinnenettverk inviterer alle MDGs medlemmer til en etterlengtet kurshelg! Her blir det blant annet interessante foredrag og dialog. Kurset er nyttig for alle som ønsker å stå på en valgliste i fremtiden, eller alle som bare vil øve seg på å ta ordet!

Kurset vil finne sted på Fredshuset i Møllergata 12 i Oslo på lørdag 18. oktober (kl. 10.00 – 20.00) og søndag 19. oktober (kl. 10.00 – 15.00). Prisen er 100 kroner per deltager. Vi anbefaler at du primært søker om å få dekket reise- og kursutgifter hos lokal- eller fylkeslaget ditt.

Fyll ut påmeldingsskjemaet senest 14. oktober!

Vennligst overfør 100 kroner til konto 1204.61.18969 (Ronja Gustafsson) senest 14. oktober. Merk betalingen med fullt navn og “GK-skolering”.

Alle er velkomne
Vi ønsker at alle lokallag deltar med minst én kvinnelig deltager. Dette er fordi kjønnsfordelingen i valglistene hittil har vært ubalanserte, og Grønt Kvinnenettverk vil jobbe aktivt og målrettet for at kvinner skal være sterkere representert i partiet.

Utover dette er det ingen regler for hvem som kan delta, annet enn at du er medlem i Miljøpartiet De Grønne. Vi vil altså gjerne understreke at alle medlemmer er velkomne, uansett kjønnsidentitet!

Program for kurset
Den første delen av kurset gir deg en innføring i hva det vil si å være folkevalgt, og i politikk og formidling. Den andre delen gir praktisk trening i dialog, debatt og ytringer i media.  Det blir lunsj og middag på lørdag og lunsj på søndag. All maten er vegansk – altså helt uten animalske produkter.

Lørdag:

09.30: Registrering begynner

10.00: Vi begynner å sette oss

10.10: Velkommen

10.20: Praktisk informasjon

10.25: Presentasjon av program, tidsplan, dialogform. Presentasjon av deltagere.

11.00: Retorikk-foredrag

12.00: Pause (lunsj)

13.00:  «Where the Magic Happens» – Inspirasjonsforedrag med Hege Ringard

14.00: 15 minutters pause

14.15: Interaktivt foredrag: «Hva innebærer det å være folkevalgt?» – Kort innføring, spørsmål, gruppearbeid, plenum

15.30:  «Grip mikrofonen» med Shabana – Oppvarmings og -humorøvelser, kreative innspill

19.00: «Hva er grønn feminisme?» Styret i Grønt Kvinnenettverk presenterer sitt forslag

20.00: Middag og sosialt samvær. Kafédialog.

Søndag:

10.00: Shabana holder foredrag: «Latter og lidelse»

10.30: Talerstoløvelse

12.00: Lunsj

13.00: Vi fortsetter talerstoløvelse

14.00 Avrunding

15.00: Slutt.

Overnatting og allergier
Trenger du hjelp med overnatting, eller har allergier? Som skrevet over, anbefaler vi å kontakte fylkeslaget ditt i sammenheng med kostnader for overnatting. Hvis du har allergier, skriv det i påmeldingsskjemaet, som må leveres senest 14. oktober.

Har du andre spørsmål? Send en e-post til ronja.gustafsson@mdg.no, eller ring henne på 98805422.

Husk å følge Grønt Kvinnenettverk på Facebook!