De fire store i norsk rock samlet for første gang!

11. august 2013

31. august skrives det musikkhistorie i Norge: deLillos, Dumdum Boys, Valentinerne og Michael Krohn fra Raga Rockers spiller for første gang på samme scene.

MDG_konsert_facebookDe fire rocklegendene deltar alle på Miljøpartiet De Grønnes støttekonsert på Sentrum Scene. Konserten har fått tittelen Lyden av grønt gjennombrudd, og alle bandene stiller opp gratis.

Kjøp konsertbilletter på Billettservice.no, Narvesen, 7-Eleven eller Posten.

– Jeg tror det er veldig mange mennesker som har lyst til å gi sin stemme mot forurensing og overforbruk. Miljø er nesten et litt for koselig ord. Jeg betviler ikke at flere andre partier har et seriøst miljøprogram, men jeg tror at et parti som kaller seg for «miljøpartiet» er tiltrekkende på samme måte som Arbeiderpartiet en gang var det. Rett og slett fordi disse problemene er så livstruende at til og med «arbeid til alle» ikke kan settes som første målsetning i 2013, sier Lars Lillo Stenberg.

– Et Stortingsvalg er et verdivalg og det mest verdifulle vi har er miljøet. De Grønne er det mest kompromissløse miljøpartiet, og derfor støtter vi dem med glede, sier Aslak Dørum fra Dumdum Boys.

– Jeg tror at De Grønne kommer på banen i år. De vil vokse når flere forstår at de er det beste alternativet om man ønsker en positiv forandring. Mitt håp er at De Grønne i opposisjon er store nok til å få reell makt, og ikke lar seg bruke av de andre partiene. Vi trenger et parti på Stortinget som ser lengere frem, sier Michael Krohn fra Raga Rockers.

– Med denne konserten for De Grønne er det første gang vi selv får anledning til å bruke betegnelsen «de fire store» til noe fornuftig, men det er likevel ikke første gang vi er samlet i miljøsammenheng, sier May Irene Aasen fra Valentinerne.

Se NRKs innslag om Lyden av grønt gjennombrudd.

Leder i for Miljøpartiet De Grønne i Oslo, Une Aina Bastholm, er i skyene over å ha fått på plass tidenes norske lineup.

– Vi er utrolig takknemlige for at deLillos, Michael Krohn, Dumdum Boys og Valentinerne stiller opp for oss på denne måten. Meningsmålingene viser at vi står på terskelen til et gjennombrudd. Nå skriver vi rockehistorie og politisk historie samtidig, sier Bastholm.

Les mer om arrangementet på Facebook.

Foto: iStockphoto