Fra Miljöpartiet de Grönas kongress i 2013. Kongressen i år blir enda mye større

Bli med og lær av svenskene!

02. april 2014

Bli inspirert og lær av Miljöpartiet de Gröna ved å delta som frivillig medhjelper på deres partikongress i Göteborg 30. mai til 1. juni! Kongressen er svenskenes gigantiske parallell til vårt hjemlige landsmøte – den vil ha hele 4000 deltagere! Påmeldingsfrist er 4. april.

MP er Sveriges 3. største parti. Om dagens meningsmålinger holder fram til valget i september, vil MP for første gang, etter 20 år i Riksdagen, også bli et regjeringsparti.

De Grønne både i Trondheim og i Oslo har i sine valgkamper i 2011 og 2013 fått god hjelp av en horde blide svenske MPere – fra talsperson Gustav Fridolin, via 2. viseordfører for Sveriges nest største len, Joakim Larsson, til ”menige” medlemmer. Nå kan vi gi noe tilbake.

Samme helgen er det i Gøteborg også Pride West og Hammarkullekarnevalen (mangekulturell festival). Dette er en god anledning å bli kjent med Sveriges mest mangfoldige parti! Påmeldingsfrist til kongressen er 4. april. Mer informasjon og påmelding her

Uavhengig av muligheten til å være frivillig på MP-kongressen, vil det i mai også arrangeres tur til Sverige for å hjelpe Miljöpartiet de Gröna i deres valgkamp forut for EU-valget 25. mai. Den 14. september er det også lokal- og riksdagsvalg i Sverige. Det planlegges også her muligheter for å bidra til den svenske valgkampen slik at Miljöpartiet de Gröna kan innta regjeringskontorene.