De Grønne: Best i test!

11. september 2015

De Grønne vant nylig kåringen over beste sykkelparti. Men vi skårer høyt også når partiene rangeres etter deres innsats på ulike områder. Klikk deg videre og se hva vi er best på!

En enstemmig dommerpanel kåret nylig De Grønne til det beste sykkepartiet. Men det er flere som mener at De Grønne gjør en fremragende innsats på andre områder også.

Framtiden i våre hender mener vi er på best på klima, og gir oss full pottIfølge Sabima er vi også «best i test» når det gjelder skogsforvaltning, arbeidet mot fremmede arter, arealforvaltning samt kartlegging og økt kunnskap om naturen.

Dyrevernalliansen har sett på arbeidsprogramet vårt, og rullet terningkast seks til vår dyrepolitikk.  NOAH gir oss 9 av 10 poeng i sin kåring over mest dyrevennlige partier og en delt førsteplass (5/6) når det gjelder dyrs rettigheter. Du kan lese mer om disse to kåringene på NRK sine nettsider.

Full pandapott

Kollektivkampanjen ga oss fem av seks mulige poeng og en tredjeplass i 2014. Miljøagentene mener vi er helt klart best, og gir oss fem av fem mulige poeng.

WWF gir oss tre av tre mulige pandaer når det gjelder arbeidet for en bindende klimalov, fiskeoppdrettspolitikken, og for vår innsats for å gjøre oljefondet mer miljøvennlig og trekke Statoil ut av tjæresand. Vi får også tre pandaer for skogvernpolitikken, for å satse på fornybar energi i sør og for å beskytte regnskogen. Vi får også to pandaer for vår innsats for å få truede rovdyr ut av rødlista.

Naturvernforbundet Hordaland og Natur og Ungdom  gir oss en delt førsteplass. Vi topper også vurderingen hos Bondelagets matvalgetSyklistenes Landsforening  gir oss en delt andreplass, for vår ønske om å satse mer på flere trygge sykkelstier.

Største parti blant kunstnere

Christian Dreyer roser vår boligpolitikk i sin blogg.

Vi er også største parti blant kunstnereFri Flyt sine lesere mener vi er best på politikk på motorisert ferdsel i utmark. Aftenpostens lesere synes temaene «Norge etter olja» og «klimaendringer«er viktigst.

Menneskerettigheter og livssyn

Oslokomiteen for LHBT-rettigheter mener vi er partiet med best skeiv politikk. Dessuten får vi heder og god omtale av Human-etisk Forbund for vår livssynsfrihet.

I LOs oversikt over viktige politiske saker for LOs medlemmer kommer De Grønne godt ut.

Stemmegivning blant Bondebladets lesere gir oss en andreplass i følgende kategorier: Konsesjonsloven, bondens budsjettvenn, rovdyrpolitikk og  jordvernspolitikk

Også når det gjelder asylpolitikken, skåret MDG høyt. I Oslo kommer MDG svært godt ut av NOAS’ grønne guide. Dessuten anbefaler OIKOS oss som et av de beste økologiske partiene! Her får vi seks av seks mulige poeng.

Les mer om vår politikk her.