3000 stemmer unna sperregrensen!

08. september 2013

På Aftenpostens sistedagsmåling er De Grønne bare 3000 stemmer unna å bryte sperregrensen.

– Dette viser at dette valget kan bli et veiskille for norsk miljøpolitikk. Vi står klare til å ta opp kampen for en bærekraftig fremtid. Forskjellen på én og ti mandater en enorm sier Hanna E. Marcussen.

Partiet går fram med 0,7 prosentpoeng til 3,9%. Om Miljøpartiet De Grønne bryter sperregrensen på 4% får partiet mellom 7 og 11 mandater. Havner de rett under kan de måtte ta til takke med et mandat.

Din stemme kan avgjøre valget! Finn ditt valglokale her.

– Vi inviterer velgerne med på en unik mulighet til skrive historie. Et resultat over sperregrensen vil endre miljødebatten dramatisk. Det er nettopp en slik kraftig vitalisering Norges miljøpolitikk trenger for å komme på rett spor. Hver eneste stemme teller. Med et slikt resultat vil vi sende sjokkbølger gjennom norsk politikk, sier Marcussen.

Miljø har blitt en viktig sak i valgkampen i takt med De Grønnes vekst på meningsmålingene. Nå ber Hanna E. Marcussen om styrke til å føre arbeidet videre på Stortinget.

– Vi har satt miljøet på dagsorden i denne valgkampen. Hvis vi skal få en bedre miljøpolitikk må vi kunne videreføre miljøkampen fra Stortingets talerstol. Bryter vi sperregrensen skal vi skape en historisk kursendring i Norge for fremtidens generasjoner, sier Marcussen.

Denne målingen gir de rødgrønne regjeringspartiene 68 stortingsmandater – og den borgerlige siden 97 mandater. Det er altså et klart ikke-sosialistisk flertall på Stortinget på denne målingen

Mangler 3000 stemmer
De Grønne er rett under sperregrensen

Din stemme kan avgjøre valget! Finn ditt valglokale her.

Foto: Monica Løvdahl