Endringsforslag

Votering på landsmøte

Landsmøte 2024 Påmelding og praktisk FAQ

På denne siden finner du lenker til skjemaer for innsending av endringsforslag til de ulike sakene, og oversikt over innsendte endringsforslag.

Landsstyrets innstilling på møteregler for landsmøtet kan du lese her.

Det er ikke lenger mulig å fremme endringsforslag til vedtekter. Fristen var 8. mars.

Saker som kan fremmes endringsforslag på.

Frist for endringsforslag til sak 1 til og med sak 10 er ved møtestart fredag 3. mai.  (Det vil ikke være mulig å sende inn endringsforslag før 19. april - du trenger delegatnummer for å kunne sende endringsforslag).  Det er kun delegater som kan sende inn endringsforslag.

Frist for benkeforslag i Sak 14 valg er møteslutt fredag for kandidater som ikke allerede er innstilt på andre verv. Forslag på allerede innstilte kandidater til andre tillitsverv kan fremmes helt frem til votering.

Her sender du inn endringsforslag

Her kan du se innsendte forslag

Ønsker du å melde inn til dagsorden, til voteringsorden eller til saksopplysning?

Delegater som ønsker å tegne seg til voteringsorden, dagsorden eller å gi saksopplysninger må levere inn skriftlig forslag til ordstyrerbordet med begrunnelse i dette skjemaet. Ordstyrerbordet innstiller på om forslaget bør vedtas eller ikke før landsmøtet voterer over det. Det gis normalt ikke mulighet til å ta ordet for endringer i dagsorden eller voteringsorden.

Innmeldt til dagsorden, voteringsorden eller til saksopplysning

Resolusjoner til LM 2024

Vil du vite mer?