MDGs stortingsgruppe søker vikar kommunikasjonsrådgiver

Vil du være med på det mest spennende politiske prosjektet i Norge? MDGs stortingsgruppe leter nå etter en vikar kommunikasjonsrådgiver med nyhetsteft som brenner for grønn politikk.

Etter valget er MDGs stortingsgruppe utvidet til tre; Une Bastholm, Lan Marie Berg og Rasmus Hansson. Nå søker vi en dyktig vikar kommunikasjonsrådgiver som kan løfte oss videre og spre entusiasme for vår politikk og våre profiler. Vikariatet har oppstart etter sommerferien og varer fram til 31. desember.

Vi ser etter en person med god nyhetsteft, formuleringsevne og et sterkt engasjement i samsvar med De Grønnes politikk. Du er, eller har, gjerne vært aktiv i MDG eller har tilsvarende erfaring. Du jobber raskt, er opptatt av kvalitet og liker hektiske dager i et humørfylt, ambisiøst og åpent arbeidsmiljø. Du er fleksibel og oppfinnsom, og komfortabel med å få mye ansvar og en viktig rolle. Du kan forvente en variert arbeidshverdag.

Arbeidsoppgaver

• Håndtering av mediehenvendelser til stortingsrepresentant Une Bastholm, Lan Marie Berg og Rasmus Hansson i samarbeid med deres rådgivere.
  • Delansvar for utvikling av innholdsproduksjon til representantenes sosiale medier (Facebook, Instagram, Twitter) i samarbeid med innholdsprodusent og digital leder.
  • Prepping til debatter og intervjuer for representantene i samarbeid med deres politiske rådgivere.
  • Innsalg til medier på løpende saker til pressen.
  • Skriving av kronikker og leserinnlegg, taler, nettsaker mm.
  • Delta i strategi- og kampanjeutvikling.

Hvem er du, tror vi?

• Du har jobbet i media, eller med media, enten i MDG eller et sted som gir tilsvarende erfaring
  • Du har sterk nyhetsteft og mange ideer.
  • Du er engasjert i politikk, politisk kommunikasjon, og støtter MDGs grønne prosjekt
  • Du liker høyt tempo og holder hodet kaldt under press.
  • Du er velformulert og leverer kvalitet.
  • Du liker å lære nye ting

Vi tilbyr:

• Muligheten til å være med i et dynamisk team på et spennende politisk prosjekt.
  • Muligheten til å være med å forandre norsk politikk.
  • Muligheten til å utvikle deg under veiledning.
  • Mye ansvar og tillit.
  • Unik erfaring innen politisk kommunikasjon.
  • Et spennende arbeidsmiljø med høyt tempo.

Arbeidssted er Stortinget.

Søknad med CV sendes til [email protected] snarest og senest onsdag 15. juni. Søknader vil bli vurdert fortløpende. Tiltredelse så snart som mulig etter sommerferien.

For nærmere informasjon om stillingen, kontakt kommunikasjonssjef Nils Mørk på 95495218 eller sekretariatsleder Dag Tore Seierstad 90757737

Vil du vite mer?

Innstillinger