Lokallag for dummies

zoom

Når

18.10.2022 KL.18:00

– Hva innebærer det å sitte i et lokallagsstyre, og hvordan kan du bidra og påvirke partiet?

Hvis du vurderer å bli mer aktiv og kanskje melde deg til å bli med i et lokallagsstyre, vil du kunne få svar på mye av det du lurer på i dette webinaret med Øyvind Solum og Karina Ødegård.

Er du allerede nylig aktiv kan du få litt tips og ideer til handlingsrommet dere har i lokallaget, og kanskje hvordan du kan påvirke MDGs politikk også på fylkes- og nasjonalt nivå. Også du som ikke har tenkt å bli med i noe lokallagsstyre, men som bare har lyst til å forstå litt mer av partiarbeidet, eller kanskje bidra litt på andre felt, kan på dette webinaret få en bedre forståelse av mulighetene.

Vi vil også komme inn på hva som skjer nå som vi går inn i en valgkamp, og også hva som skjer med fylkeslaget når Viken fra 1.01.24 deles i Østfold, Akershus og Buskerud.

Dette er altså et seminar for alle interesserte medlemmer, enten man er eller vil bli aktiv eller ikke, og er et godt utgangspunkt særlig for ferskinger i partiet.

Øyvind Solum er nå mot slutten av sin tredje kommunestyreperiode på Nesodden, hvor han mesteparten av tiden har vært gruppeleder, og også sittet i en rekke av de aktuelle utvalgene og rollene i et kommunestyre. Han var tidligere leder i Nesodden MDG i ca 10 år. Han er også nestleder i Viken MDG og landsstyremedlem, og har tidligere også vært leder for Akershus MDG. Mesteparten av tiden bruker han likevel som fylkestingsrepresentant i Viken, hvor han også er nestleder i komite for finans, administrasjon og klima, i tillegg til at han har en del andre verv og oppgaver. Han var også en periode fylkesråd for plan og folkehelse i Viken fylkeskommune.

Karina Ødegård er nå mot slutten av sin første kommunestyreperiode i Lunner, der hun også sitter i plan og utviklingsutvalget. Hun er leder for Jevnaker og Lunner MDG, samt fylkesleder i Viken MDG og landsstyremedlem. Hun har tidligere vært leder for Oppland MDG, og var stortingskandidat i 2021.