Kriss Rokkan Iversen

Nestleder

Kriss Rokkan Iversen er nestleder og førstekandidat for MDG i Troms. Hun er også gruppeleder for MDG på fylkestinget i Troms og Finnmark og styremedlem i MDG Harstad.

Kriss Rokkan Iversen er marinbiolog og polarforsker, prisbelønnet gründer som stiftet SALT - en uavhengig kompetansebedrift innenfor forskning, rådgivning og formidling knyttet til havet og kysten - og viserektor ved UiT Norges arktiske universitet. Kriss er født og oppvokst i Lofoten og bor i dag i Harstad.

"Jeg er lei av politikere som prøver at alt var så mye bedre på bygda før i tiden. Det finnes fantastiske muligheter utenfor de store byene og det er jo i distriktene at mye av det grønne skiftet skal finne sted, men vi må se fremover - ikke bakover."

Vil du vite mer?

Innstillinger