Kollektivoppropet med St Hanshaugen MDG! ☘️

Veibeskrivelser i Google Maps

Når

26.01.2023 KL.17:00

Bli med å møt potensielle velgere på St Hanshaugen! Vi skal ha en enkel aksjon for å fortelle innbyggerne om kollektivoppropet, vårt forslag for å få ned kollektivprisene. Dette en av de største kostnadene for innbyggere i vår bydel, og det å gå dør fra dør å snakke med innbyggere er en svært god måte å fortelle mennesker om hva vi gjør.

Aksjonen er en veldig god måte å møte andre MDGere på Haugen og bli kjent med oss før årsmøtet i Februar. Etter aksjonen møtes vi på Roleour i Ullevålsveien for å takke av vår leder Edvard som snart skal flytte til Nepal.

Kollektivoppropet:

Du er ikke alene om å synes at det er dyrt å reise kollektivt. Norske bussbilletter har lenge økt mest i hele Europa. Likevel økte den forrige regjeringa avgiftene enda mer. Og de gjorde det to ganger!

Et nasjonalt reisekort til 500 kroner vil la deg ta så mye du vil av buss, tog, trikk, bane og båt (der det er en del av kollektivtilbudet). Du kan pendle til jobb, dra på helgeturer og besøke bestemor – alt med samme, billige månedskort!

Tyskland har gjort dette allerede, med stor suksess. Nå må vi gjøre kollektivtransporten bedre og billigere her i Norge også!

Les mer her

Grønn hilsen fra styret! ☘️💚🦜