Ingrid Liland

Nestleder

Ingrid Liland er nestleder i MDG. Hun har bred bakgrunn fra partiet og lang erfaring fra næringslivet som gründer og rådgiver innen strategi, endring og ledelsesprosesser. Hun kommer fra Vikna i Nord-Trøndelag.

Ingrid har jobbet mer enn 10 år i næringslivet i teknologi- og ingeniørbransjen, både i etablerte konserner og i oppstartsselskap. Før hun ble nestleder i MDG var hun med-grunnlegger og styreleder for et romfartsselskap. Hun brenner for innovasjon, næringsutvikling og omstilling til en sirkulærøkonomi.

Ingrid har vært medlem av MDGs sentralstyre i flere omganger, medlem av og leder for nasjonale programkomiteer og har solid kjennskap til og erfaring med den politiske utviklingen og ulike strømninger i partiet.

“Det jeg har lyst til å bidra til som nestleder er å bryte ned konfliktlinjene. Mellom by og land. Veganere og kjøttspisere. Naturelskere og teknologioptimister. Vi kommer til å trenge alle disse i den grønne bevegelsen.

Vil du vite mer?

Innstillinger