Ingjerd svømmer Jærkysten

Veibeskrivelser i Google Maps

Når

03.11.2022 KL.18:00

MDG Stavanger inviterer til inspirerende møte med Ingjerd Haarstad og Erling Svensen. Torsdag 3. november, kl 18-20.

Ingjerd H. Haarstad er fridykker, livredder, Hope-Spot Champion, havforkjemper og gründer av Delfinen Svømmeskole og Cand. Scient Fysisk aktivitet og helse v. NIH.

I sommer svømte hun langs Jærkysten, mer enn 7 mil, fra Ogna i sør til Tungenes fyr i nord. «Jeg vil formidle det viktige budskapet om at livet i havet er avgjørende for vår eksistens på land». Ingjerd vil snakke med oss om hvordan og hvorfor havet er så viktig, om den unike kysten vår og hvordan det var å svømme langs den og hvorfor hun gjorde det, og om hva en Hope Spot er.

Erling Svensen er en velrennomert og prisbelønnet undervannsfotograf. Han har illustrert mange bøker om dyrelivet i havet. I 2021 mottok han miljøpris for sitt arbeid med å beskytte norske, unike koraller. Erling står sammen med marinbiolog Frank Emil Moen bak den populære boken "Dyreliv i havet».

Dette gleder vi oss skikkelig til!

Vil du vite mer?

Innstillinger