Ideologisk julekalender

Ingrid i Prinsipprogramkomiteen

Når

24.12.2022 KL.17:00

Takk for at du åpnet første luke!

Luke nummer 1 i den ideologiske julekalenderen inneholder spørsmålet:

Hva kan land som Norge gjøre for å skape fred i dagens verden?

Fredsarbeid

Vi var få som så for oss at Europa skulle oppleve krig om kort tid da vi gikk inn i mørketiden for et år siden. Nå kjenner mange på at dette faktisk er en mørk tid, og det er lett å føle på avmakt og usikkerhet. Men vi kan gjøre en forskjell. MDGs mål er en verden i fred. Hva er Norges rolle for å skape varig fred når det både er krig i vårt eget hjørne av verden, og mange steder langt unna?

Bli med videre

Vil du åpne flere luker til ettertanke i dagene framover? Meld deg på julekalenderen i høyre kollonne på denne siden (eller på bunnen av siden på mobil) for å få resten av lukene på epost.

Del veldig gjerne dine refleksjoner med prinsipprogramkomiteen om du vil. Det kan være vi spør om lov til å bruke teksten din så flere kan bli med på å utvikle den grønne ideologien videre.

Send inn til [email protected]